گزارش و تحلیل

۴۰ میلیارد دلار تفاهم نامه ی نفتی میان ایران و روسیه در راه قرارداد

© AP Photo / Sven Kaestnerبه عقیده معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت "دروژبا" خرابکاری بوده است
به عقیده معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا خرابکاری بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه قرارداد های فراوان توسعه میادین نفتی و گازی را با یکدیگر امضا کردند.
اسپوتنیک - اخیرا گواهی سپرده عرضه نفت خام در بورس انرژی جمهوری اسلامی ایران با حضور آقایان جواد اوجی وزیر نفت، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مدیرعامل بورس انرژی ایران و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افتتاح و راه اندازی شد.
همچنین پس از انتشار خبر تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی یکی از نکات مورد توجه سرنوشت میادین مشترک در خلیج فارس بود.
آقای دکتر جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
هدف ما اکنون بر فروش اوراق عرضه نفت خام به بازار داخلی است و امیدواریم در مراحل بعدی فرایند خرید برای بازار خارجی نیز محقق شود به ویژه تمرکز ما برای کشورهای همسایه است که امیدواریم استقبال خوبی نشان بدهند.
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن ابراز در توسعه میادین مشترک خلیج فارس پس از آغاز روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان بیان کرد:
در اجلاس اوپک و اوپک پلاس در بحث صادرات نفت دیدگاه‌های بسیار نزدیکی با کشور عربستان داریم خوشبختانه تصمیماتی که در اوپک و اوپک پلاس در چند ماه گذشته رقم خورده همه باهم فکری دو کشور بوده و نقاط مثبت و مشترک زیادی وجود داشته.
Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
ادامه مذاکرات ایران و روسیه برای سوآپ نفت و گاز
وی تاکید کرد:
با توجه به اتفاقات اخیر توسعه میادین مشترک با کشورهای همسایه پیشنهاد ما بوده که توسعه این میادین توسط هر دو کشور مالک میادین انجام شود، خوشبختانه این اتفاق با کشور دوست و برادر عمان در بحث توسعه میدان حداد صورت گرفته که توافق نیز با شرکت عمانی انجام شده تا به صورت مشترک میدان توسعه پیدا کند، امیدواریم در توسعه سایر میادین مشترک نیز شاهد این اتفاق باشیم، به ویژه در منطقه خلیج فارس.
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه قرارداد های فراوان توسعه میادین نفتی و گازی را با یکدیگر امضا کردند، همچنین تفاهم ‌نامه‌ های فراوانی نیز در دست بررسی جهت تبدیل به قرارداد های نفتی و گازی با یکدیگر دارند، آقای دکتر جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار تفاهم نامه با کشور روسیه داریم که با شرکت ها و کمپانی های بزرگ روسی انجام شده و بیش از ۴ میلیارد دلار نیز قرارداد منعقد کردیم که این تفاهم‌ نامه‌ ها اخیراً تماماً وارد فاز قراردادی شده و مذاکرات قراردادی آن آغاز شده، امیدواریم این تفاهم‌ نامه ‌ها نیز به سرعت تبدیل به قرارداد شود.
تفاهمات و قرارداد های دو کشور هم در بخش بالادستی و هم در بخش پایین دستی نفت و گاز منعقد شده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала