پوتین: روسیه در عملیات ویژه از سلاح های "مافوق صوت" خود استفاده نمی کند

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، این کشور در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین از سلاح های "مافوق صوت" خود استفاده نمی کند، اما این تسلیحات مانند سایر سیستم های مدرن نظامی در اختیار مسکو هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" در پاسخ به پرسش "پاول زاروبین" در مورد منطقی بودن آغاز عملیات ویژه برای محافظت از جمعیت دونباس در سال 2014، گفت:" این سوال مربوط به آمادگی روسیه برای اقدامات جدی تر از چارچوب "بهار کریمه" است. این موضوع در مورد تامین غذا، جایگزینی واردات، تقویت سیستم مالی و توسعه سلاح های مدرن بود".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اکنون علی رغم انتظارات دشمن، چیزی در روسیه فروپاشیده نشده است، سیستم مالی در حال فعالیت است، بانک ها در حال افزایش توانایی های خود هستند. اما، به نظر او، بسیار دشوار است که بگوییم در سال 2014 چه اتفاقی می افتاد.
پوتین گفت:" و در نهایت، بله، کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، به عنوان مثال برای توسعه نیروهای زمینی، اما در آن زمان سلاح های مافوق صوت نداشتیم، اما اکنون داریم. بله، ما در واقع از آنها استفاده نمی کنیم، اما آنها وجود دارند. متوجه هستید؟ بر خلاف سال 2014، اکنون سیستم های نظامی مدرن دیگری نیز در اختیار داریم".
او در پایان گفت: "استفاده از حالت فاعلی در اینجا غیرممکن است".
پوتین برای اولین بار در سال 2018 در سخنرانی خود در مجلس فدرال، به خدمت گرفتن سلاح های مافوق صوت توسط ارتش این کشور را اعلام کرد. سپس در مورد مجتمع های آوانگارد و کینژال صحبت کرد و بعدها در مورد توسعه موشک کروز "زیرکون" صحبت به میان آمد.
سخنرانی پوتین درباره جدیدترین تسلیحات نیروی دریایی روسیه    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
پوتین اسلحه تک تیرانداز را آزمایش کرد + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала