ورشو شرط شروع جنگ با روسیه را اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر چه کسی ویدئوی سخنرانی های ضد ایرانی سیاستمداران عرب در ورشو را منتشر کرد؟
چه کسی ویدئوی سخنرانی های ضد ایرانی سیاستمداران عرب در ورشو را منتشر کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
سفیر لهستان در فرانسه اعلام کرد، اگر مقامات کی یف نتوانند از استقلال در میدان جنگ دفاع کنند، ارتش لهستان باید به طور مستقیم در رویارویی با روسیه شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، "یان امریک روشیشفسکی" سفیر لهستان در فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفت: "اگر اوکراین نتواند از استقلال خود دفاع کند، ما چاره ای جز وارد شدن به درگیری نخواهیم داشت".
این دیپلمات متقاعد شده است که بحران اوکراین نبردی برای ارزش‌های اساسی و فرهنگ غرب است و به همین دلیل است که "پیروزی در آن بسیار مهم است."
سال گذشته، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، گفت که واشنگتن و ورشو قصد دارند توافق تاریخی پس از جنگ جهانی اول را تکرار کنند، زمانی که غرب جمعی به نمایندگی از آنتانت، حق لهستان را برای اشغال بخشی از اوکراین برای محافظت از مردم آن در برابر تهدید بلشویک ها و سپس الحاق این مناطق به خاک لهستان به رسمیت شناخت. در عین حال، همانطور که ناریشکین خاطرنشان کرد، ورشو در نظر دارد یک "گروه حافظ صلح" را در مناطقی از اوکراین مستقر کند که در آن خطر برخورد مستقیم با ارتش روسیه حداقلی است.
در ماه ژانویه، "رادوسلاو سیکورسکی"، وزیر خارجه سابق لهستان، گفت که ورشو آغاز عملیات ویژه روسیه، تجزیه اوکراین را بررسی می کرده است. نخست وزیر "ماتئوش موراویسکی" در پاسخ از این دیپلمات خواست تا از اظهارات شرم آور دست بردارد.
تانک لئوپارد (Leopard 2А4)  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
لهستان ده دستگاه تانک لئوپارد 2 به اوکراین تحویل داد
مقامات لهستانی فعالانه از رژیم کی یف حمایت می کنند. بر اساس داده های رسمی، این جمهوری از نظر کمک های نظامی به اوکراین پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و تانک، توپخانه، موشک، پهپاد و سایر سلاح ها و مهمات را برای این کشور تامین می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала