واشنگتن "درخواست صلح" در جریان سفر پینگ به مسکو را "غیرقابل قبول" خواند

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده درخواست های احتمالی برای آتش بس در اوکراین در جریان سفر شی جین پینگ به مسکو را غیرقابل قبول می داند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز ادعا کرد:" اگر در پی این دیدار درخواستی برای آتش بس وجود داشته باشد، غیرقابل قبول خواهد بود. زیرا این موضوع تنها دستاوردهای روسیه را تایید می کند و به پوتین فرصت می دهد تا تجدید قوا کرده و حملات جدید را برنامه ریزی کند".
کربی افزود، ایالات متحده مشتاقانه منتظر گفتگوی شی جین پینگ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است.
روایط عمومی کرملین پیشتر اعلام کرده بود که شی جین پینگ به دعوت ولادیمیر پوتین در روزهای 20 تا 22 مارس به روسیه سفر خواهد کرد. انتظار می رود که در این سفر رهبران دو کشور در مورد توسعه بیشتر مشارکت و تعامل میان مسکو و پکن گفتگو کنند.
شی جین پینگ پیشتر اعلام کرده بود، "چین طرفدار آتش بس در اوکراین و آغاز مذاکرات صلح است، جامعه بین المللی باید شرایطی را برای این امر ایجاد کند".
در ماه فوریه، بیانیه 12 ماده ای وزارت خارجه چین با موضع حل و فصل سیاسی بحران اوکراین منتشر شد. از جمله نکات اصلی این بیانیه می توان به: نیاز به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگوهای مستقیم میان مسکو و کی یف، درخواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها، نام برد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرده بود که طرح چین برای حل و فصل اوضاع اوکراین از نظر تضمین امنیت با رویکرد روسیه مطابقت دارد.
Встреча глав МИД РФ и Ирана С. Лаврова и Х. А. Абдоллахиана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
گزارش و تحلیل
ایران آماده ی میانجی گری میان روسیه و اوکراین
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала