سفیر روسیه: روسیه سهم قابل توجهی در تضمین امنیت غذایی در جهان از طریق ایران دارد + ویدئو

© Sputnik / Milena Shevchukسفیر روسیه: روسیه سهم قابل توجهی در تضمین امنیت غذایی در جهان از طریق ایران دارد
سفیر روسیه: روسیه سهم قابل توجهی در تضمین امنیت غذایی در جهان از طریق ایران دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
اختصاصی
الکسی ددوف، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفت روسیه در تامین امنیت غذایی جهان چه در سطح بین‌المللی و چه در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران سهم بسزایی دارد و صادرات غلات روسیه به ایران طی سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.
اسپوتنیک - 18 مارس 2023 پایان قرارداد موسوم به غلات است که در 22 ژوئیه 2022 در استانبول توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد. این شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. در مقابل، روسیه رژیم تحریم‌ها را در زمینه صادرات و واردات غلات، کود و محصولات کشاورزی خود کاهش داد. این قرارداد تاکنون به مدت 60 روز به طور موقت تمدید شده است. با این وجود می دانیم که از همان ابتدا، پس از امضا و اجرای این سند، جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع که کشورهای فقیر و نیازمند غله دریافت نمی کنند، از جمله روسیه و غله به کشورهای ثروتمند می رود، انتقاد نسبی داشت. ایران همچنین علاقه خود را برای تبدیل شدن به ضامن ترانزیت غلات روسیه ابراز کرده است.
الکسی ددوف، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با اسپوتنیک با اشاره به اینکه ایران امروز یکی از خریداران کلیدی غلات روسیه است و ممکن است به ضامن قابل اعتمادی در این راستا تبدیل شود، گفت: اگر به طور کلی در مورد معامله غلات صحبت کنیم، واقعاً شاهد کمبود جدی مواد غذایی در جهان هستیم. متأسفانه قیمت این ماده غذایی به طور غیرقابل کنترلی در حال افزایش است. من فکر می‌کنم مسئولیت اصلی این امر بر عهده غرب است که با تحریم‌های ضدروسی و نقض مفاد این معامله، این پدیده‌ها را تحریک می‌کند. به ویژه، ما می بینیم که غلات اوکراینی به فقیرترین کشورها صادر نمی شود. اما در هر صورت، روسیه شهرت خود را به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد، از جمله برای ایران، حفظ می کند. از جمله محصولات کشاورزی تقریباً 85 درصد تجارت ما با ایران را تشکیل می دهد. این صادرات در سال 2022، 20 درصد افزایش داشته و بر این اساس، صادرات غلات از روسیه به ایران نیز 25 درصد افزایش داشته است.
الکسی ددوف، سفیر فوق العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
الکسی ددوف: حجم گردش کالا بین روسیه و ایران طی یک سال 20 درصد افزایش یافت + ویدئو
بنابراین می‌توان گفت که در تامین امنیت غذایی جهان چه در سطح بین‌المللی و چه در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران سهم بسزایی داریم".
متن کامل مصاحبه را بزودی در سایت اسپوتنیک ایران بخوانید و در پلتفرم های ویدیویی ما تماشا کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала