روسیه موضع آلمان درباره تصمیم دادگاه بین المللی کیفری را نگران کننده خواند

© Lichtblick/Achim Meldeمجلس
مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
سفیر روسیه: موضع برلین در مورد حکم دستگیری پوتین باعث نگرانی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان روز یکشنبه گفت که موضع دولت آلمان در مورد حکم دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برای "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مایه نگرانی است و نشان دهنده تمایل به تشدید بیشتر درگیری با مسکو است.
دفتر پیش محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارس حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ماریا لووا-بلوا، بازرس کودکان را صادر کرد.
پیش از این مارکو بوشمان، رئیس وزارت دادگستری آلمان در مصاحبه با رسانه های آلمانی گفته بود که حکم "دستگیری" رئیس جمهور روسیه پس از درخواست دادگاه کیفری بین المللی در آلمان معتبر خواهد بود. این دستور همچنین توسط صدراعظم اولاف شولز، که در جریان سفر خود به ژاپن در روز شنبه اعلام کرد که "هیچ کس فراتر از قانون نیست" حمایت شد.
اظهارات غیرمسئولانه برخی مقامات آلمانی مبنی بر حمایت و آمادگی آنها برای تبعیت از تصمیم غیرقانونی و کاملاً پوچ دیوان کیفری بین‌المللی موجب نگرانی شدید و نشان می‌دهد که آنها در تمایل خود برای تشدید بیشتر درگیری با روسیه تا چه اندازه از واقعیت فاصله دارند. نچایف گفت: سخنان وی در بیانیه رسمی سفارت روسیه در تلگرام نقل شده است.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
نماینده روسیه در سازمان ملل: دادگاه بین المللی کیفری مسیر انحلال خود را در پیش گرفته است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала