اکثر کشورهای جهان به دلیل سیاست های غرب در کنار روسیه قرار گرفتند

© Fotolia / Sergey Nivens روسیه در بین ۵۰ کشور خوشبخت دنیا
 روسیه در بین ۵۰ کشور خوشبخت دنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
بلومبرگ می نویسد، کشورهای "غرب جمعی" می توانند در سیاست خارجی بهتر عمل کنند، اگر "بیشتر تلاش کنند تا بفهمند چرا بسیاری از کارزار غرب برای محافظت از اوکراین حمایت نمی کنند".
به گزارش اسپوتنیک، "مکس هستینگز" نویسنده و ستون نویس بلومبرگ Opinion و سردبیر سابق دیلی تلگراف، به این آمار اشاره می کند:" 85 درصد از جمعیت جهان در تحریم های اعمال شده غرب علیه مسکو شرکت نمی کنند". او همچنین به بیانیه "کیشور محبوبانی"، دیپلمات سنگاپوری و رئیس سابق شورای امنیت سازمان ملل استناد می‌کند که اکثر مردم جهان می‌خواهند در دنیایی چند قطبی زندگی کنند، نه دنیای تحت سلطه آمریکا.
وی می نویسد:" محبوبانی گفت که شکست روسیه به سود "جنوب جهانی" نخواهد بود. بسیاری از کشورهای جنوب که هنوز خاطره‌ای از غرب غالب دارند، می‌دانند که در صورت شکست روسیه، غرب بار دیگر مغرور و غیرقابل تحمل خواهد شد".
هستینگز در این مقاله به قسمتی از زندگی خود اشاره کرده و می نویسد: "ما به تازگی از تعطیلات در مالزی برگشته ایم. در ویلای خود، همانطور که در خانه بعد از دو برابر شدن قبوض برق بریتانیا انجام می دادیم، چراغ ها را هنگام خروج خاموش کردیم. با این حال، به محض خروج، کارکنان چراغ‌ها را دوباره روشن کردند. از مدیر پرسیدیم: آیا هزینه‌های برق افزایش پیدا نکرده است؟ او پاسخ داد که کاهش یافته است زیرا مالزی تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال نمی‌کند و نفت و گاز را ارزان‌تر از سال گذشته می‌خرد."
نویسنده این مقاله استدلال می کند که تمام این موضوعات غربی ها را ناراحت می کند. او مطمئن است که "غرور، رذیله اصلی فرهنگ غرب است. و کشورهای غربی اگر بیشتر تلاش کنند تا بفهمند چرا بسیاری از ما در موضوع اوکراین حمایت نمی کنند، می توانند در سیاست خارجی خود بهتر عمل کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала