پیامدهای تصمیم ناتو برای استقرار 300 هزار نفر نیرو در نزدیکی مرزهای روسیه

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر پیامدهای تصمیم ناتو برای استقرار 300 هزار نفر نیرو در نزدیکی مرزهای روسیه
پیامدهای تصمیم ناتو برای استقرار 300 هزار نفر نیرو در نزدیکی مرزهای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
برنامه ناتو برای استقرار یک گروه 300 هزار نفری در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه، وحدت این اتحاد را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه‌های ناتو برای ایجاد نیروهای آماده رزمی تا 300 هزار نفر در نزدیکی مرزهای روسیه می‌تواند به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد برای اجرای آنها، وحدت این اتحاد را تضعیف کند، کمبود بودجه و مهمات وضعیت را پیچیده می‌کند. این مطلب روز شنبه در سرمقاله نسخه اروپایی روزنامه پولیتیکو بیان شد.
بر اساس گزارش این روزنامه، وزرای دفاع ناتو در بهار امسال طرح های اصلاح شده ای را برای دفاع منطقه ای این ائتلاف ارائه خواهند کرد که باید دقیقاً نحوه تصمیم گیری اتحادیه برای محافظت از 1 میلیارد شهروند خود را بازتعریف کند.
تعداد [نیروها] زیاد خواهد بود، برخی از مقامات درباره 300 هزار سرباز ناتو صحبت می کنند تا این مدل کار کند. این به معنای حجم عظیمی از هماهنگی و مشاوره است.
ائتلاف باید مهمات و تسلیحات را در مرز شرقی خود مستقر کند و هزاران پرسنل نظامی را فراهم کند که آماده حرکت به کمک کشور ناتو در اسرع وقت خواهند بود <...>.
این روزنامه خاطرنشان می کند که این برنامه ها باید در اجلاس سران ائتلاف در ویلنیوس در 11 تا 12 ژوئیه نهایی و تصویب شوند.
با این حال، پولیتیکو ادامه می دهد، برای آموزش این تعداد سرباز، آنها نه تنها به تجهیز و مسلح شدن نیاز دارند، بلکه به آموزش کافی نیز نیاز دارند که به صدها هزار واحد مهمات مختلف نیاز دارد. در حال حاضر، کشورهای ناتو در حال حاضر کمبود آنها را در ارتباط با ارسال بیشتر ذخایر خود به اوکراین تجربه می کنند. در همان زمان، این نشریه ادامه می‌دهد، کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو قصد دارند به طور همزمان عرضه گلوله به اوکراین را افزایش دهند و در عین حال ذخایر خود را در سطح ملی دوباره پر کنند. این روزنامه به نقل از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت: "سطح فعلی مصرف مهمات [در اوکراین] در مقایسه با سطح تولید آنها غیرقابل دفاع است". بنابراین، کشورهای عضو این اتحاد با نیاز به افزایش شدید و قابل توجه جدید در هزینه های نظامی و تولید نظامی مواجه هستند، در حال حاضر مشخص نیست که آیا ظرفیت صنعتی کافی برای این امر وجود دارد یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала