- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پهپاد روسی سامانه موشکی چندگانه اوکراینی را منهدم کرد + ویدئو

© Photo / KALASHNIKOV MEDIA پهپادکامیکازه روسی
 پهپادکامیکازه روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
پهپاد کامیکازه روسی "لانست" با یک حمله فوق دقیق سامانه موشکی چندگانه اوکراینی RM-70 ساخت چکسلواکی را در اطراف شهر آودییفکا منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در فیلم منتشره از سوی وزارت دفاع روسیه، سامانه موشکی چندگانه اوکراینی دیده می شود که در یک مزرعه ایستاده است. سپس "لانست" ظاهر می شود که خودروی جنگی دشمن را منفجر می کند. به وضوح مشاهده می شود که پهپاد به این سامانه دقیقاً موشک شلیک می کند که منجر به انفجار کل بار مهمات آن می شود. سامانه موشکی اوکراین در نتیجه انفجار تکه تکه می شود.
در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است : "ماشین جنگی توسط خدمه پهپاد در جهت آودییوکا در منطقه عملیات ویژه نظامی کشف شد. پس از آن، این ماشین جنگی با مهمات پردقت پرسه زن منهدم شد. کنترل اصابت توسط خدمه پهپاد انجام شد".
وزارت دفاع روسیه افزود که مهمات پرسه زن به طور موثر برای از بین بردن تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی استفاده می شود. با کمک آنها، قطعات توپخانه، پایه های توپخانه خودکششی، سیستم های موشکی ضد هوایی خودکششی، سامانه های موشکی چندگانه ، تانک ها و سایر وسایل نقلیه زرهی نابود می شوند.
پهپاد کامیکازه روسی "لانست" توسط شرکت ZALA AERO ساخته شده است. این پهپاد با در نظر گرفتن تجربه عملیات ویژه در اوکراین عمیقاً مدرنیزه شدهاست.
مهمات سرگردان یا پرسه زن یا پهپاد کامیکازه ، نوعی از تسلیحات است که قادر است در حالت جستجو برای مدت طولانی در منطقه هدف مورد نظر پرواز کند. هنگامی که یک هدف نظامی شناسایی می شود، چنین وسیله ای مانند یک موشک هدایت شونده هوا به سطح به آن برخورد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала