واکنش سفارت روسیه به موضع آمریکا در مورد صدور حکم "دستگیری" پوتین از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در امریکا
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد ایالات متحده موضع دادگاه کیفری بین‌المللی را می‌پذیرد که روسیه را مورد انتقاد قرار می‌دهد و وقتی دیوان کیفری بین‌المللی به تخلفات آمریکا رسیدگی می‌کند، مخالف است. این شبیه اسکیزوفرنی است.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگی دیپلماتیک روسیه یادآور شد: مقامات آمریکایی که به خود اجازه می دهند اظهارات غیرقابل قبولی در مورد رهبر روسیه داشته باشند، عمدا در مورد "جنایت های" خود در عراق، یوگسلاوی، لیبی و ویتنام سکوت می کنند. علاوه بر این، ایالات متحده در تلاش برای محافظت از شهروندان خود در برابر آزار و اذیت بین المللی، حتی اقدامات نفرت انگیزی را انجام می دهد. برای مثال، آنها تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه رهبری این دادگاه، از جمله فاتو بنسودا، دادستان سابق، که تحقیقات در مورد جنایات ایالات متحده در افغانستان را آغاز کرد، اعمال می‌کنند".
سفارت روسیه این پرسش را مطرح کرد که از چه نوع استقلال و بی طرفی می توانیم صحبت کنیم. دیپلمات های روسیه خاطرنشان کردند: "این موقعیت شبیه اسکیزوفرنی رو به شدت است."
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
دیوان کیفری بین‌المللی حکم "دستگیری" پوتین را صادر کرد
سفارت روسیه متذکر شد، در واشنگتن، "در گذشته همه مقامات محلی به طور هماهنگ تکرار می کردند که رای دیوان کیفری بین المللی برای ایالات متحده حکم نیست"، اما تمایل به "بدنام کردن هرچه بیشتر روسیه" در این حالت بر منافع راهبردی آمریکا غلبه کرد.
سفارت روسیه در پایان گفت: "آمریکایی ها در اینجا به خاطر منافع ژئوپلیتیکی خود، از بیدادگری حقوقی بی سابقه ای دیوان بین المللی کیفری حمایت می کنند، زیرا به خوبی می دانند که روسیه، مانند ایالات متحده، صلاحیت دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی شناسد."
اتاق تحقیقات پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین‌المللی دیروز جمعه اعلام کرد که حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین و ماریا لووا-بلووا، امبودزمان (دادآور) کودکان روسیه را صادر کرده و آنها را به "خارج کردن غیرقانونی کودکان از اوکراین" متهم کرده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم دیوان بین المللی کیفری را موجه خواند، اگرچه وی خاطرنشان کرد که خود آمریکا صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی شناسد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تاکید کرد که طرح این موضوع غیرقابل قبول است، مسکو صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نظر قانونی باطل است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی در مورد "دستگیری" پوتین وخانم لووا-بلوا از نظر قانونی بی اعتبار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала