روسیه با تمدید "معامله غلات" به مدت 60 روز موافقت می کند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه خبر داد که به همه طرف ها اطلاع داده است که روسیه معامله را برای 60 روز تمدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه خبر داد که به همه طرف ها اطلاع داده است که روسیه معامله غلات را فقط برای 60 روز تمدید می کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد: روسیه با تمدید قرارداد غلات به مدت 60 روز موافقت کرد، روسیه این پیام را نه تنها به صورت شفاهی، بلکه با یادداشت های ویژه اعلام کرد.
وی افزود: ما می بینیم که طرف‌های قرارداد غلات پیام‌هایی را مبنی بر تمدید 120 روزه این قرارداد اعلام کردند. هم وزارت امور خارجه روسیه و هم نمایندگان روسیه در سازمان ملل به همه طرف‌های توافق اعلام کرده اند که طرف روسی قرارداد را 60 روز تمدید می کند.
زاخارووا در پایان گفت: به همه طرف ها نه تنها به صورت شفاهی، بلکه با یادداشت های ویژه اطلاع رسانی شد. یک بار دیگر تکرار می کنم، فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد به مدت 60 روز موافقت کرد.
این در حالی است که اردوغان، روز شنبه، در سخنرانی خود در شهر چاناکاله واقع در غرب ترکیه گفت: مدت قرارداد غلات که در 19 مارس به پایان می رسد، تمدید شده است. ما به لطف مذاکراتی که با دو طرف (روسیه و اوکراین) انجام دادیم، تمدید را برای دوره جدید توافق تضمین کردیم.
قرارداد غلات، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا می باشد. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
این قرارداد در نوامبر 2022 به پایان رسید، در صورت عدم 18 اعتراض از سوی طرفین، این قرارداد به مدت 120 روزتمدید قابل تمدید است. وزارت خارجه روسیه گفت که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است"، در عین حال اشاره کرد که طرف روسی اجازه تمدید فنی "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی را بدون تغییر در شرایط و میزان می دهد.

این معامله به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر ازتوافق نامه بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند . مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала