تمرین آزادسازی یک کشتی در اقیانوس هند توسط یگان‌های نظامی ایران، چین و روسیه + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / تمرین آزادسازی یک کشتی در اقیانوس هند توسط یگان‌های نظامی ایران، چین و روسیه
تمرین آزادسازی یک کشتی در اقیانوس هند توسط یگان‌های نظامی ایران، چین و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، یگان‌های شناور و پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده را تمرین کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزاد سازی دو کشتی تجاری که در آب های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.
وی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH3D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سهند" به‌عنوان ناو سرفرماندهی رزمایش، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 اضافه کرد: همچنین نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه با فرود آمدن از هوا با اجرای راپل و فرود برروی عرشه شناور ربوده شده، عملیات تصرف را انجام داده و دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزاد سازی کشتی را اجرا کردند.
وی تصریح کرد: این سناریوها شامل دستگیری دزدان دریایی، مبارزه با خرابکاری‌های ایجاد شده در کشتی که توسط دزدان دریایی برای به تاخیر انداختن عملیات نجات ایجاد شده بود و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و در نهایت اجرای عملیات یدک‌ شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی شب گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شده است.
گفتنی است این چهارمین رزمایش از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه در سال‌های گذشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала