نمایشگاه گردشگری مسکو؛ آمادگی ایران برای پذیرش بیشتر توریست های روسی

© Sputnikعلی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
اشتراک
اختصاصی
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری مسکو اعلام کرد، موافقت‌نامه "رژیم بدون روادید" میان ایران و روسیه نهایی شده و در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و هتلداری مسکو (MITT) امسال ۱۶ تا ۱۸ مارچ ۲۰۲۳ در محل نمایشگاهی "کروکوس اکسپو" مسکو دایر می‌باشد.
ایران نیز ظرفیت‌های گردشگری خود را در نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری روسیه در غالب یک غرفه واحد متشکل از صنوف مختلف صنعت گردشگری و صنایع دستی معرفی کرده است.
"علی‌اصغر شالبافیان"، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران به سوالات خبرنگار اسپوتنیک پاسخ داد.
غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری روسیه را چگونه دیدید؟
نمایشگاه MITT یکی از نمایشگاه‌های مهم منطقه است؛ بازار روسیه، علل الخصوص بازار توریسم خروجی این کشور نیز بازار جذابی هست. با توجه به علاقه‌مندی به وجود آمده که خصوصا در سال اخیر افزایش نیز پیدا کرده است، امسال حضور ایران پررنگ و متفاوت است. تولید محتوای خوبی اعم از بروشورها، کلیپ‌ها و تصاویر به زبان روسی صورت گرفته است. همچنین برای پکیج‌های سفر ارائه شده در این نمایشگاه که خوشبختانه با استقبال خیلی خوبی هم همراه بوده است، قیمت گذاری تعریف شده است.
در خصوص نتایج دیداربا همتای روس خود می فرمایید؟
امروز با وزیر توسعه اقتصادی روسیه و معاون ایشان و روسای هیئت‌های گردشگری مسکو، تاتارستان، جمهوری چچن و سن‌پترزبورگ جلسه‌ داشتیم. از آنجا که نمایندگان استان‌های مختلف ایران، در نمایشگاه حضور دارد، این فرصت فراهم است که با مناطق مختلف روسیه نیز گفت‌و‌گوهایی انجام شده و همکاری‌هایی صورت پذیرد. برنامه حضور ما در روسیه تنها محدود به منطقه مسکو نخواهد بود، خصوصا در کازان و سن‌پترزبورگ برنامه‌های برگزاری هفته‌های فرهنگی و نمایشگاه را پیش بینی کرده ایم و در بخش های مسلمان‌نشین روسیه فعالیت خواهیم کرد. موافقت‌نامه همکاری میان ایران و روسیه در موضوع "رژیم بدون روادید" نیز آماده و نهایی شده است و در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.
برقراری رژیم بدون ویزا بین دو کشور در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
آیا چشم اندازی برای رژیم بدون ویزا برای سفرهای انفرادی(نه فقط در قالب گروه) وجود دارد؟
سفر اتباع بدون ویزا پیش از دوران کرونا به امضا رسید اما بعلت پاندمی محدودیت‌هایی ایجاد شد و ما به طرف روس پیشنهاد دادیم که این موضوع از سر گرفته شود. قرار شده آژانس‌های روسیه و آژانس‌های ایرانی مشمول به طرف روسی معرفی شوند و ما امیدوار هستیم که در بهار ۲۰۲۳ این موضوع نهایی شود.
فعلا این موضوع مربوط به گروه‌های توریستی است، تا زمانی که نگاه دو کشور به سمت لغو روادید کلی برود.
آیا ایران و عربستان پس از توافق حاصل شده، برنامه‌ای در زمینه گسترش گردشگری میان دو کشور دارند؟
طبیعتا یکی از توافق مشترک دو کشور بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها بود که یکی از مهمترین نتایج آن ورورد اتباع عربستان چه برای زیارت و چه برای مقاصد تفریحی، فرهنگی و یا تاریخی خواهد بود. بنابراین یکی از حوزه‌هایی که از توافق منتفع خواهد شد، حتما گردشگری هست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала