پکن: توافق ایران و عربستان الگویی برای حل مسائل از طریق گفت و گو است

روابط ایران عربستان
روابط ایران عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: "این توافق، الگوی خوبی برای حل مشکلات و اختلافات بین کشورها از طریق گفتگو و رایزنی است که راه را برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه هموار می کند".
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: "گفت‌وگوهای پکن صفحه جدیدی در روابط عربستان سعودی و ایران باز و راه را برای تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه هموار کرده است".
وی افزود: "این توافق، الگوی خوبی برای حل مشکلات و اختلافات بین کشورها از طریق گفتگو و رایزنی است. مهم نیست که مسائل چقدر پیچیده یا چالش‌ها چقدر جدی باشد، گفت‌وگوی مساوی بر اساس احترام متقابل به راه‌حل قابل قبولی منجر خواهد شد".
سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اظهار داشت: "آینده این منطقه را مردم کشورهای خاورمیانه باید تعیین کنند و کشورهای منطقه از حمایت چین برای پیشبرد روحیه استقلال، تقویت همبستگی و هماهنگی و دست در دست هم دادن برای ساختن خاورمیانه، صلح‌آمیزتر، باثبات‌تر و مرفه‌تر برخوردارند".
روز 19 اسفندماه 1401 در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، "مساعد بن‌محمد العیبان" وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و "وانگ ئی" عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала