واکنش پسکوف در مورد حضور پهپاد آمریکایی در دریای سیاه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف : تقابل اطلاعاتی علیه روسیه ، تلاش برای خفه کردن کشور است
پسکوف : تقابل اطلاعاتی علیه روسیه ، تلاش برای خفه کردن کشور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
اشتراک
پسکوف در مورد حضور پهپاد آمریکایی در دریای سیاه بیان کرد: شما نباید به آنجا پرواز می کردید، در این صورت همه چیز سازگار با محیط زیست بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر اینکه روسیه در مورد پهپاد آمریکایی اقدامی بر خلاف محیط زیست انجام داده است، گفت آنهایی که اجازه نداشتند در نزدیکی مرزهای روسیه پرواز کنند مجبور نبودند این کار را انجام دهند.
پسکوف در مصاحبه ای با روزنامه نگار پاول زاروبین در شبکه تلویزیونی روسیا 24 گفت: شاید لازم نبود آنهایی که اجازه نداشتند در نزدیکی مرزهای روسیه پرواز کنند به آنجا پروازمی کردند؟ در این صورت همه چیز سازگار با محیط زیست بود.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.
به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.
فرماندهی اروپایی نیروهای مسلح آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که یک فروند هواپیمای سوخو-27 روسیه با یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ام کیو-9 برخورد کرد که در نتیجه این هواپیما در آب های بین المللی در منطقه دریای سیاه سقوط کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала