ترکیه با پیشنهاد عضویت فنلاند در ناتو موافقت کرد

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
اشتراک
اردوغان روز جمعه موافقت خود را با عضویت فنلاند در ناتو اعلام می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فنلاند، سائولی نینیستو انتظار دارد، رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود در دیدار با وی در روز جمعه در آنکارا اعلام کند که درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو تایید شده است.
نیینیستو روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: معلوم شد که در مرحله ای که اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم به تصویب عضویت فنلاند در ناتو گرفت، می خواست مستقیماً در سطح روسای جمهور این کشور را ملاقات کند و به این وعده عمل کند. طرف ترک امیدوار بود که من در آنجا حضور داشته باشم تا نیت آنها را تأیید کنم.
بامداد چهارشنبه، رهبر ترکیه به خبرنگاران گفت که ترکیه ممکن است به زودی درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو را تایید کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه ای در مورد درخواست هلسینکی برای پیوستن به ناتو وجود دارد یا خیر، گفت: رئیس جمهور فنلاند روز جمعه خواهد آمد، ما با او ملاقات خواهیم کرد و به آنچه که قول داده ایم عمل خواهیم کرد. امیدوارم اینطور باشد.
فنلاند و سوئد در می 2022 درخواست عضویت در ائتلاف آتلانتیک شمالی را دادند، اما ترکیه روند الحاق را مسدود کرد و از آنها خواست که سازمان های کردی را تروریستی اعلام کنند و همچنین افرادی را که متهم به تروریسم یا مشارکت در کودتا در سال 2016 هستند، تحویل دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала