اظهار نظر آنکارا در مورد احتمال ورود نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه

CC BY-SA 4.0 / Annysta / Samsun sea (cropped)بندر سامسون ترکیه
بندر سامسون ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه از پاسخ به این سئوال که آیا آنکارا به کشتی های جنگی آمریکا اجازه ورود به دریای سیاه را می دهد اجتناب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه، درباره احتمال باز کردن تنگه‌های دریای سیاه برای نیروی دریایی آمریکا که در جستجوی پهپاد بود، گفت: در آینده نزدیک مراحل آن مشخص خواهد شد، آنکارا طرفدار راه‌حل صلح‌آمیز است.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.
به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.
خبرگزاری آنادولو به نقل از آکار گفت: ما از نزدیک این موضوع را رصد می کنیم. تماس های مختلفی از جمله بین ساختارهای خود ترکیه در حال انجام است. ما در تلاش هستیم تا با شرکای ایالات متحده راه حلی معقول و منطقی پیدا کنیم. ما طرفدار یک راه صلح آمیز برای خروج از وضعیت هستیم.
آکار در پاسخ به این سوال که آیا آنکارا به کشتی های جنگی آمریکا اجازه ورود به دریای سیاه را می دهد یا خیر، گفت: وزارت امور خارجه و وزارت دفاع به همکاری نزدیک خود ادامه می دهند و همچنین با سازمان ریاست جمهوری تعامل دارند. اقدامات بعدی در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала