اظهار نظر وزارت دفاع روسیه در مورد سقوط پهپاد آمریکایی

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه
قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه پرواز پهپاد آمریکایی بر فراز کریمه را نقض مرز هوایی این منطقه نامید.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نسبت به سقوط پهپاد آمریکایی موضع گیری نمود. در این اطلاعیه آمده است: "پرواز پهپاد آمریکایی بر فراز کریمه با خاموش ساختن فرستنده ها و با نقض مرزهای منطقه و رژیم استفاده از فضای هوایی همراه بوده است".
سوخو-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
نیروی هوایی آمریکا خبر از برخورد پهپاد آمریکایی MQ-9 با هواپیمای سوخو-۲۷ روسیه داد
وزارت دفاع روسیه افزود: "بعد از ردیابی پهپاد در آسمان، جنگنده های روسی از ترکین نیروهای کشیک نیروی هوایی روسیه به آسمان برخواستند".
این نهاد خاطرنشان کرد: "در نتیجه مانور شدید، پهپاد آمریکایی به حالت پرواز غیر قابل کنترل با از دست دادن ارتفاع و برخورد با سطح آب در آمد".

وزارت دفاع روسیه افزود: "جنگنده های روسیه از مهمات همراه خود بر علیه پهپاد آمریکایی استفاده نکرده و وارد تماس با آن نشده است و با موفقیت به فرودگاه بازگشته است".

خاطرنشان می کند که ساعاتی پیش فرماندهی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در اروپا اعلام کرده بود که یک پهپاد این کشور بر فراز دریای سیاه با یک جنگنده سوخو ۲۷ روسیه برخورد کرده و در نتیجه آن در آبهای بین المللی سقوط کرده است.
در عین حال کاخ سفید در واکنش به این سانحه اعلام کرد که ایالات متحده به پروازها بر فراز دریای سیاه و علیرغم سانحه رخ داده، ادامه خواهد داد.
همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که در واکنش به سانحه رخ داده سفیر فدراسیون روسیه در واشنگتن را فراخوانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала