"اسپوتنیک" کمک های بشردوستانه را در مناطق زلزله زده سوریه توزیع می کند + عکس

اسپوتنیک
اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
اشتراک
کمک های بشردوستانه که توسط خبرگزاری اسپوتنیک و بنیاد خیریه الیزاوتا گلینکا "دکتر لیزا" برای مردم زلزله زده سوریه جمع آوری شده بود، به آنها تحویل داده شد.
به گزارش اسپوتنیک، به مدت یک هفته، "ولادیمیر خاوشابو"، نماینده بنیاد "دکتر لیزا"، همراه با کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک، در سراسر سوریه سفر می کنند و کمک های بشردوستانه جمع آوری شده در مسکو را میان مردم زلزله زده این کشور توزیع می کنند.
لیندا کنداژی-آنریچنکو سردبیر بخش رادیو و پاردکست اسپوتنیک عربی گفت:" ما پس از جمع آوری کمک ها با وزارت دفاع روسیه در مورد اعزام و کمک در توزیع این اقلام به توافق رسیدیم. پس از آن یک نماینده بنیاد دکتر لیزا و دو کارمند خبرگزاری اسپوتنیک برای همراهی این محموله به سوریه سفر کردند".
اولین مکانی که کمک های اسپوتنیک به آنجا رسید روستای "استامو" در حومه جبل بود. این روستا بیشترین آسیب را در استان لاذقیه دیده بوده است. عملا خانه ای باقی نمانده که در اثر زلزله آسیبی ندیده باشد.
ولادیمیر خاوشابو، رئیس برنامه "کودک را نجات دهید" بنیاد خیریه "دکتر لیزا" در این زمینه گفت:" در استامو، مدیریت شهری برای قربانیان اوراق مهردار ویژه صادر کرده بود. خبر رسیدن کمک های بشردوستانه خیلی سریع پخش شد، بنابراین وقتی ما رسیدیم تعداد زیادی از مردم حضور داشتند. ابتدا برای کسانی که همه چیز را از دست داده بودند، توزیع کمک کردیم. ما سعی کردیم به مردم هر چیزی را که می خواهند بدهیم: غذا، لباس، پتوی گرم و هر چیز دیگر. در نتیجه ما به همه کسانی که آن روز آمدند کمک رسانی کردیم، حتی کسانی که کاغذی از اداره نداشتند، سعی کردیم کسی را ناراحت نکنیم".
وی ادامه داد:" مردم در چند دقیقه اقوام، دوستان، خانه و هر چیزی که برایشان معنای زندگی بود را از دست دادند. یک ماه بعد، همه نمی توانند با این موضوع کنار بیایند. آنها نه تنها به کمک های بشردوستانه، بلکه به کمک های روحی و روانی احتیاج دارند".
خاوشابو افزود:" در روز دوم اقداممان به یکی از ورزشگاه ها رفتیم و در آنجا 400 نفر را در خود جای دادیم. اینها خانواده هایی هستند که خانه های خود را از دست داده اند. و نه تنها در خانه، همه چیز را از دست دادند. من افرادی را دیدم که در چشمانشان درد باورنکردنی وجود داشت. آنها چیزی نمی خواهند. اما کسانی هستند که با وجود چنین اندوهی، ایمان خود را به بهترین ها از دست نمی دهند. همه کسانی که از ما کمک دریافت کردند از مردم روسیه بسیار سپاسگزار بودند".
امروز یک کاروان کمک های بشردوستانه عازم حلب می شود تا تجهیزات آواربرداری را به هلال احمر سوریه تحویل دهد. در حلب، محل توزیع کمک های بشردوستانه در استادیومی که خانواده های بی خانمان در آن زندگی می کنند، ایجاد خواهد شد.
اسپوتنیک با حمایت بنیاد خیریه دکتر لیزا حدود 25 تن کمک های بشردوستانه برای ساکنان زلزله زده سوریه جمع آوری کرد. با حمایت ارتش روسیه، کمک ها به سوریه رسید و در حال انتقال به مناطق آسیب دیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала