مهمترین جنبه برای توافق تهران و ریاض همکاری اقتصادی است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش محسن رضایی به قتل یک کودک در مدینه
واکنش محسن رضایی به قتل یک کودک در مدینه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
محمد غروی کارشناس مسائل ایران در گفتگو با اسپوتنیک درباره تصمیم مقامات پادشاهی و ایران برای عادی سازی روابط دو کشور اظهار نظر کرد.
محمد غروی کارشناس مسائل ایران در گفتگو با اسپوتنیک عربی گفت: ما باید بدانیم که نه عربستان سعودی و نه ایران تغییر نکرده اند. هر دو کشور تنها به این نتیجه رسیدند که نیاز فوری به اجماع برای تضمین امنیت برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد. عربستان سعودی و ایران یک زبان مشترک پیدا کردند و اختلافات خود را کنار گذاشتند.
اکنون آنها زمان بیشتری برای گفتگو در مورد همکاری اقتصادی خواهند داشت، زیرا این مهمترین جنبه برای هر دو کشور است. علاوه بر این برای چین نیز این موضوع مهم است. تهران و ریاض به محض حل مشکلات امنیتی موجود، به مسائل منطقه ای می پردازند، چه در لبنان، چه یمن یا عراق.
روز جمعه مشخص شد که ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین توافقنامه ای را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک امضا کردند و قرار است تا دو ماه آینده سفارتخانه های خود را افتتاح کنند. داین بیانیه مشترک پس از چند روز مذاکره بین رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران و همتای سعودی وی در پکن امضا شد. خاطرنشان می شود که وزرای خارجه دو کشور در نظر دارند در مورد اجرای توافق با یکدیگر گفتگو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала