روسیه با تمدید "قرارداد غلات" به مدت 60 روز موافقت کرد

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
نمایندگان روسیه و سازمان ملل در ژنو درباره وضعیت "توافق غلات" گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در نشستی در ژنو به خبرنگاران گفت: "ما به تازگی دور دیگری از رایزنی ها میان هیئت روسیه و نمایندگان سازمان ملل به سرپرستی دبیر کل UNCTAD گرینسپن و اوچا را به پایان رساندیم".
به گفته این دیپلمات، طرف روسی، با توجه به ماهیت "بسته ای" توافقات استانبول پیشنهادی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، با تمدید قرارداد پس از انقضای دوره دوم در 18 مارس مخالفتی ندارد، "اما تنها برای 60 روز"
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود:" اجازه دهید یادآوری کنم که مذاکرات ما از دو بخش به هم پیوسته تشکیل شده اند - "ابتکار دریای سیاه" در مورد صادرات مواد غذایی اوکراین و مواد خام برای کودها، از جمله آمونیاک، و یادداشت روسیه و سازمان ملل در مورد عادی سازی صادرات محصولات کشاورزی روسیه".
همانطور که معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو بسته به پیشرفت واقعی در عرضه محصولات روسیه، موقعیت بعدی خود را تعیین خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد:" از جمله در مورد پرداخت های بانکی، حمل و نقل، بیمه، رفع انجماد فعالیت های مالی و عرضه آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی - اودسا".
ورشینین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که اکنون لغو تحریم های اعلام شده توسط ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای مواد غذایی و کودها کارساز نیست.
این توافقنامه که در 22 ژوئیه سال گذشته توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
افتتاح مرکز هماهنگی صادرات غلات در استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
غرب در اجرای بخش روسیه معامله غلات خرابکاری می کند
این قرارداد در 18 نوامبر به پایان رسید، اما شرایط آن به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز در غیاب مخالفت طرفین بود. همانطور که در وزارت خارجه روسیه اعلام شد، چنین گزارشی وجود نداشت.
معامله غلات خود بخشی جدایی ناپذیر از توافقی است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند. مسکو تاکید کرد که با وجود تضمین های سازمان ملل، این شرط خاص برآورده نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала