رهبر ایران در دیدار با لوکاشنکو: ظرفیت همکاری دو کشور فراتر از سطح کنونی است

© Sputnik / The Press Service of the President of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو از تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در بلاروس با یک روش جدید سخن گفت
لوکاشنکو از تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در بلاروس با یک روش جدید سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
رهبر ایران در دیدار با رئیس جمهور بلاروس بیان داشت که باید با استفاده از روحیه و اراده‌ای که در دو طرف برای عملی کردن توافق‌ها وجود دارد، سطح روابط افزایش چشمگیری یابد.
به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای با اشاره به مشترکات فراوان ایران و بلاروس، یکی از این اشتراکات را تحریم‌های قلدرمابانه آمریکا و برخی کشورهای غربی برشمرده و گفت: کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است.
رهبر ایران با اشاره به تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب و وضع شدیدترین تحریم‌ها در دوازده سال گذشته افزود: تحریم‌های شدید، ایران را متوجه توانایی‌ها و نیروهای درونی خود کرد و در همین مدت تحریم‌ها، زمینه پیشرفت‌های بسیاری برای ایران مهیا شد و کشور ما توانست در زمینه‌های مختلف از جمله "علم و فناوری"، "پزشکی و بیولوژیک"، "هوا-فضا"، "هسته ای" و "نانو" به پیشرفت‌های شگفت آوری دست یابد.
وی بیان داشت: اگر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند از ظرفیت یکدیگر استفاده کامل کنند منافع آن برای همه طرف‌ها، بسیار خواهد بود.
رهبرایران خاطرنشان کردند: توافق‌ها و حرف‌ها نباید در جلسات به پایان برسد بلکه باید با پیگیری ویژه و زمان‌بندی مشخص، به مرحله اجرا برسد.
لوکاشنکو در این دیدار گفت: من به ایران آمده‌ام تا اطمینان خاطر بدهم که برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور مصمم هستم و با همکاری و اراده رئیس جمهور ایران همه توافق‌ها را با پیگیری ویژه و زمان‌بندی مشخص، اجرایی خواهیم کرد.
رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها به تجربیات و پیشرفت‌های شگفت آوری دست پیدا کرده است و ما معتقدیم که اگر از شرایط تحریم بدرستی استفاده شود، می‌تواند یک فرصت برای پیشرفت باشد، هدف من از سفر به ایران آشنایی نزدیک با دستاوردهای ایران است.
آقای لوکاشنکو در پایان سخنان خود این نکته را هم گفت که شرایط سخت کنونی بین‌المللی، دوستان واقعی و غیر واقعی را برای ما مشخص کرد و ما مصمم به همکاری ویژه با همراهان واقعی هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала