گزارش و تحلیل

رئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد + عکس

© Photo / Bashinformرئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد
رئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
روز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه هیئتی از جمهوری باشقیرستان (یکی از مناطق روسیه) به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تعاملات اقتصادی، صنایع، معادن و کشاورزی میان تهران و اوفا بررسی شود.
در این سفر حوزه های کشاورزی، دارویی، نفت و گاز مورد بررسی قرار گرفت و جمهوری باشقیرستان (‌یکی از مناطق روسیه) و جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه های چشمگیری را امضا کردند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران رادی فردوویچ خبیروف، رئیس جمهور باشقیرستان در این زمینه گفت:
در ترکیب هیئت ما مقامات بسیار بلندپایه دولتی و هیئت‌های تجاری هستند بیش از ۱۰۰ جلسه برگزار شده، که هدف از این جلسات شناساندن جمهوری باشقیرستان و جمهوری اسلامی ایران به یکدیگر است، توافقات ما در حوزه های نفت، گاز، توریستی و خطوط هواپیمایی بود.
قرار شد تا پرواز مستقیم تهران_اوفا برقرار شود و تمهیداتی برای بازدید توریست های باشقیرستان از جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شد، همچنین قرار شد تا هیئتی از جمهوری باشقیرستان در نمایشگاه نفت و گاز ایران شرکت کنند.
سید محمد موسوی معاون صنایع، ماشین آلات وتجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران همچنین بیان کرد:
امروز ما در جمهوری اسلامی ایران میزبان رئیس جمهور و نخست وزیر باشقیرستان و سفیر روسیه بودیم تا از صنایع ما و امکانات کشور ما دیدار داشته باشند در این سفر دیدار های بسیار خوبی با وزرای جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
افرادی که در جلسات حضور داشتند عمدتا شرکت های ایرانی و شرکت های باشقیرستان بودند که تمایل داشتند با یکدیگر همکاری های تجاری، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.
ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت را به عنوان مسئول تبادلات و ارتباطات میان کشور ایران و سایر کشورها داریم، این سازمان خدماتی را ارائه می‌کند، از شرکت در نمایشگاه ها تا طرف‌های خارجی بتوانند با شرکت در نمایشگاهها مجموعه های خود را معرفی کنند تا هزینه های ترانزیت، استاندارد سازی و بسیاری از موارد دیگر را برعهده می گیرند.
© Photo / Bashinformرئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد
رئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
رئیس جمهوری باشقیرستان از ظرفیت های اقتصادی ایران دیدن کرد
در این دو روز در حوزه کشاورزی امکانات و پتانسیل‌های خوبی را در جمهوری باشقیرستان مشاهده کردیم که آماده همکاری هستیم، در حوزه چوب، جنگل ها، غلات و فرآورده های گوشتی، بسترهای بسیار خوبی در جمهوری باشقیرستان وجود دارد که آنها نیز تمایل به همکاری با ایران دارند و در صدد هستیم تا این همکاری‌ها را به صورت مشارکتی گسترش دهیم.
صنعت نفت و گاز در کشور ما پیشرفت بسیار خوبی داشته و میتوان گفت که بالغ بر ۷۰ درصد از سرمایه گذاری ها در عسلویه داخلی بوده و ابزار مورد استفاده در صنعت نفت و گاز ایران تقریباً تماما ایرانی است.
از سوی دیگر جمهوری باشقیرستان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی هر دو از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانند مکمل یکدیگر باشند امیدواریم این همکاری‌ ها گسترش پیدا کند و درب های جدیدی برای تجارت به روی هر دو جمهوری گشوده شود، نگاه جمهوری اسلامی ایران دیگر صرفاً به اروپای غربی و آمریکا نیست بلکه ما تمایل داریم تا با تمام کشورها در سطح جهان تعامل داشته باشیم.
الکسی ددوف، سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت:
روسای جمهور ایران و روسیه علاوه بر ارتباطات تلفنی بسیار و فراوان زمینه ‌ای را فراهم کردند تا در زمینه اقتصادی و تجاری نیز تعاملات دو کشور افزایش یابد یکی از ارتباطات ایران و روسیه موضوعات منطقه‌ای است هیئت های ایرانی از مناطق مختلف روسیه در سال گذشته بازدید کردند و از روسیه نیز هیئت‌هایی از استان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند امروز بسیار خرسندیم که در تهران میزبان رئیس جمهور باشقیرستان هستیم.
جمهوری باشقیرستان یکی از مناطق اقتصادی و توسعه یافته در روسیه است و یکی از اقتصاد های برتر منطقه محسوب می‌شود که در زمینه های ساختمان سازی، کشاورزی، نفت، گاز و داروسازی به شدت چشمگیر عمل کرده، بازدید هیئت عالی رتبه جمهوری باشقیرستان نوید این موضوع را می‌دهد که تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری باشقیرستان آینده دار و قابل توجه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала