آغاز پروازهای مستقیم میان مینسک و تهران از 26 مارس

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISرد ادعای لغو پروازهای ماهان ایر به آلمان
رد ادعای لغو پروازهای ماهان ایر به آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلاروس گفت، مینسک و تهران پروازهای مستقیم خود را از 26 مارس از سر خواهند گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، "آلکسی آورامنکو" وزیر حمل و نقل بلاروس روز دوشنبه گفت:" از 5 اسفند ماه، ارتباط مستقیم هوایی تهران - مینسک از سر گرفته می شود. ایرلاین ایرانی ماهان ایر این پروازها را انجام خواهد داد".
به گفته وزیر حمل و نقل بلاروس، این پروازها دو بار در هفته انجام می شود. آورامنکو تأکید کرد که این موضوع به توسعه ارتباطات انسانی و تجاری میان دو کشور کمک بسزایی خواهد کرد.
پیشتر در ماه مارس، "دیمیتری کولتسف"، سفیر بلاروس در ایران، از سرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور خبر داده بود. وی خاطرنشان کرد که بهبود زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک کریدور بین المللی "شمال - جنوب" به احیای تجارت متقابل کمک می کند.
لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در روزهای 12 تا 13 مارس به ایران سفر کرد. سران دو کشور روز دوشنبه مذاکراتی را انجام دادند و در پی آن بسته ای از اسناد و توافق نامه ها از جمله نقشه راه همکاری همه جانبه میان دو کشور برای سال های 2023-2026 به امضا رسید. رئیس جمهور بلاروس همچنین با آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
رهبر بلاروس گفت: "سود اقتصادی حاصل از توافقاتی که در سفر رسمی وی به ایران انجام شده است، حدود 100 میلیون دلار خواهد بود".
در سال 2022، گردش تجاری متقابل میان بلاروس و ایران از 100 میلیون دلار گذشت که حدود سه برابر بیشتر از سال 2021 است. در همین زمان، صادرات بلاروس به ایران تقریباً شش برابر شد و به 81.3 میلیون دلار رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала