زنگ خطر در آمریکا به دلیل سلاح های منحصر به فرد روسیه

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر موشک هایپرسونیک "کینژال"
موشک هایپرسونیک کینژال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
واشنگتن پست در مقاله ای نوشت، استفاده از موشک های مافوق صوت "کینژال" توسط روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش را به دلیل در اختیار نداشتن مشابه این گونه سلاح ها، با ترس و واهمه مواجه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رابین دیکسون و دیوید استرن ستون نویسان این نشریه در مقاله خود می آورند: "استفاده از موشک های مافوق صوت روسیه، اضطراب ایالات متحده را تشدید کرده و نشان داد که روسیه دارای سلاح های هسته ای است که رهگیری آنها دشوار است".
بنابر اعلام "روس تخ" روسیه، موشک مافوق صوت "کینژال" قابلیت غلبه بر تمام سیستم های دفاع هوایی و موشکی موجود در جهان را داشته و امکان حمل کلاهک های هسته ای و متعارف را تا فاصله دو هزار کیلومتری دارا می باشد. این موشک ها بروی جنگنده های رهگیر MiG-31K قابل نصب می باشند.
به گفته روزنامه نگاران، استفاده از چنین سلاح هایی در اوکراین فشار بر واشنگتن را افزایش می دهد. این به این دلیل است که ایالات متحده هنوز نتوانسته موشک های خود را با ویژگی های مشابه توسعه دهد و این امر کشورهای غربی را بیش از پیش آسیب پذیر می کند.
پرتاب موشک کینژال در رزمایش ارتش روسیه در دریای سیاه + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2020
پرتاب موشک کینژال در رزمایش ارتش روسیه در دریای سیاه + ویدئو
این هفته، وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی تلافی جویانه گسترده به زیرساخت های نظامی اوکراین از جمله استفاده از سامانه های موشکی مافوق صوت کینژال در پاسخ به حمله تروریستی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه بریانسک خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала