دولت آمریکا در آستانه بحران سیستم بانکی قرار دارد

© AFP 2023 / Noah BergerЛоготип банка Silicon Valley Bank в США
Логотип банка  Silicon Valley Bank в США  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
رسانه ها می نویسند که دولت بایدن با خطر بحران بانکی دست به گریبان می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اینترنتی Axios، اگر دولت جو بایدن نتواند Silicon Valley Bank (SVB) را نجات دهد، ایالات متحده آمریکا با خطر بحران سیستم بانکی دست به گریبان می باشد.
در مقاله این نشریه آمده است: "رئیس جمهور بایدن با خطر بحران فاجعه بار بانکی روبرو می باشد، اگر دولت ایالات متحده نتواند معامله ای را برای نجات صاحبان حساب Silicon Valley Bank (SVB) تا فردا زمانی که شعبات آن باز خواهند شد، سازماندهی کند".
اندکی قبل اعلام شده بود که سازمان های تنظیم کننده ایالت کالیفرنیا SVB را بسته اند. این بزرگترین بانکی هست که بعد از بحران جهانی مالی در سال ۲۰۰۸ در ایالات متحده ورشکسته می شود. بنا بر داده های رسانه ها، SVB به سرمایه گذارسی در استارت آپ ها و اراپه خدمات شخصی می پرداخته است. بسیاری از بنیان گذاران استارت آپ ها نگران این هستند که با ورشکستگی این بانک و در صورتی که پول های در حال نگهداری در این بانک مسدود شده و یا از دست بروند، مجبور به اخراج کارکنان خود شوند.
در کاخ سفید اعلام کردند که بایدن شرایط را با فرماندار کالیفرنیا بررسی کرده است. این در حالیست که دولت بریتانیا نیز در حال کار برای کاهش خسارات ناشی از ورشکستی SVB می باشد، از آنجایی که استارت آپ ها همچنین با بانک کالیفرنیا مرتبط می باشند.
Полиция у штаб-квартиры банка Silicon Valley Bank в Санта-Кларе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
بایدن درباره ورشکستگی سیلیکون ولی با فرماندار کالیفرنیا گفتگو کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала