تظاهرات وسیع ضد دولتی در کیشینوف بدلیل رشد قیمت ها

© Sputnik / StringerУчастница акции протеста оппозиции в Кишиневе в национальном флаге Молдовы
Участница акции протеста оппозиции в Кишиневе в национальном флаге Молдовы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
طرفداران حزب "شور" در کیشینوف در اعتراض به رشد قیمتها دست به تظاهرات ضد دولتی زدند.
به گزارش اسپوتنیک، طرفداران و اعضای حزب اپوزسیون مولداوی "شور" روز یکشنبه بار دیگر بر علیه رشد قیمت ها و تعرفه ها به خیابانها آمدند.
صفوف تظاهراکنندگان حرکت خود در بلوار مرکزی کشنیوف – استفان ویلیکی را آغاز کردند، نمایندگان فراکسیون "شور" پارلمان و فعالان جامعه مدنی این تظاهرات را رهبری می کنند. معترضان پرچم ها و پلاکاردهایی را با نوشته های "ننگ"، "رشد قیمت ها را متوقف کنید"، می خواهیم سزاوارانه زدگی کنیم"، دهان های ما را با دادستانی نبندید"، "رئیس جمهور مایا ساندو را اخراج کنید".
این اقدام در قالب "حرکت برای مردم" صورت می گیرد که در نیمه ماه فوریه اعتراضات اجتماعی خود را از سر گرفت، تظاهرکنندگان از دولت می خواهند تا صورتحساب های گرمایش در فصل زمستان و برق را پرداخت کند و همچنین خواهان برکناری رئیس جمهور می باشند. به گفته سازماندهندگان این حرکت اعتراضی نمایندگان تمامی مناطق مولداوی به کیشینوف آمده اند، این در حالیست که بسیاری نتوانستند خود را به این شهر برسانند، زیرا توسط پلیس و در ورودی های شهر متوقف شده اند.
در آستانه این تظاهرات دادستانی و پلیس بازرسی هایی را در بسیاری از شهرک ها صورت داده و برخی مقامات حزب "شور" را دستگیر کرده بودند.
Участники акции протеста оппозиции, обвиняющие действующую власть в неспособности справиться с кризисом в Молдавии, на одной из улиц Кишинева - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
لاوروف: مولداوی، اوکراین بعدی است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала