تاکید بر افزایش همکاری های تجاری در دیدار وزرای خارجه ایران و بلاورس

ایران و بلاروس
ایران و بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
آلینیک و عبداللهیان وزرای امور خارجه بلاروس و ایران در خصوص پروژه های تجاری و سرمایه گذاری در تهران گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه بلاروس، سرگئی آلینیک وزیر امور خارجه بلاروس و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه طی دیداری در تهران در مورد همکاری های تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور گفتگو کردند.
پیش از این، دفتر مطبوعاتی رئیس دولت بلاروس از سفر رسمی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به ایران در روزهای 12 تا 13 مارس خبر داده بود. وی در تهران با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد. امضای نقشه راه جامع همکاری بین بلاروس و ایران و تعدادی اسناد بین المللی در زمینه توسعه روابط در زمینه های مورد علاقه متقابل از اهداف این دیدار خواهد بود.
در پیتام وزارت خارجه بلاروس آمده است: "در آستانه سفر رسمی رئیس جمهور بلاروس به جمهوری اسلامی ایران، دیدار سرگئی آلینیک وزیر امور خارجه بلاروس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برگزار شد".
خاطرنشان می‌شود، روسای دپارتمان‌های دیپلماتیک بلاروس و ایران در خصوص وضعیت و پویایی توسعه روابط دوجانبه و توجه ویژه به اجرای عملی پروژه‌های بلاروس و ایران گفتگو کردند. برنامه اقدام در چارچوب جشن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در نظر گرفته شد.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان می شود:" در این دیدار بر ماهیت سازنده تعامل مینسک و تهران و نیز ضرورت افزایش تماس های دوجانبه تاکید شد. همچنین در مورد زمینه های همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر صورت گرفت".
Флаг Белоруссии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
آمادگی بلاروس برای فعال کردن اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با ایران
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала