برنامه رایگان که توانایی شنیدن صدها نفر در کوبا را بازیابی می کند + عکس

© Sputnik / Danay Gallettiبرنامه رایگان که توانایی شنیدن صدها نفر در کوبا را بازیابی می کند
برنامه رایگان که توانایی شنیدن صدها نفر در کوبا را بازیابی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
بیمارستان تخصصی جراحی کاشت حلزون و جراحی پیچیده گوش در هاوانا بیش از 500 کوبایی مبتلا به کم شنوایی را درمان کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بیمارستان تخصصی جراحی کاشت حلزون و جراحی پیچیده گوش بوراس مارفان در هاوانا، بیست و پنج سال پس از آغاز به کار، بیش از 500 کوبایی مبتلا به کم شنوایی را درمان کرده است، بیماری که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک بیماری همه گیر پنهان توصیف می کند.
این برنامه رایگان بیماران ناشنوای نابینا را در اولویت قرار می دهد و تضمین می کند که دستگاه های ضروری با ارزش بالا در خارج از کشور خریداری می شوند، علی رغم بحران اقتصادی فعلی و محدودیت های ایالات متحده.
این سرویس دارای یک تیم چند رشته ای است و بیماران متخصصانی از زمینه های گفتار درمانی، علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، اقتصاد، کتابداری و یا حتی افرادی هستند که در زمینه زیبایی / زیبایی شناسی فعالیت می کنند.
دختربچه Ana Lía Sánchez Sánchez از شش ماهگی در این بخش تحت درمان قرار داشته است، برای وی ناشنوایی هر دو سمت تشخیص داده شده بوده است. بواسطه کاشت ها و بازپروی های صورت گرفته، وی در چهارسالگی و در زمانی که کودکان عادی نیز سخن گفتن را شروع می کنند، سخن گفتن را آغاز کرد.
مادر این دختربچه ، Jacqueline Sánchez، تعریف کرد که با بچه ای بر روی دست به بیمارستان رفته، با چنین کلماتی بر لب : "دختر من ناشنواست، و من احتیاج به کمک داریم".
این دختر بچه را بلافاصله تحت این برنامه قرار دادند و بعد از یک هفته پس از معاینات پزشکی برای وی کاشت را انجام دادند که زمینه "بیداری" حس شنوایی را ایجاد کرد.
© Sputnik / Danay Gallettiدختربچه Ana Lía Sánchez Sánchez، بیمار بخش ویژه کاشت حلزون و جراحی های سخت گوش . مادر وی Jacqueline Sánchez
دختربچه Ana Lía Sánchez Sánchez، بیمار بخش ویژه کاشت حلزون و جراحی های سخت گوش . مادر وی Jacqueline Sánchez - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
دختربچه Ana Lía Sánchez Sánchez، بیمار بخش ویژه کاشت حلزون و جراحی های سخت گوش . مادر وی Jacqueline Sánchez
به چه کسی و چگونه می توان به شنیدن کمک کرد؟
در سال 1983، یک برنامه غربالگری کم شنوایی را برای جمعیت در معرض خطر و کودکانی که از بخش مراقبت های ویژه مرخص می شوند، راه اندازی کردند. در آغاز قرن حاضر به ابتکار رهبر انقلاب فیدل کاسترو، بررسی مشکلات معلولیت آغاز شد و در سال 2012 برنامه ملی مراقبت از افراد دارای آسیب شنوایی پدید آمد.
این طرح با هدف بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری، ترویج اقدامات پیشگیرانه و ارتباط با سایر نهادها انجام می شود. سپس در سال 2020 سیاستی برای بهبود خدمات در مراکز شنوایی هر استان، گوش و حلق و بینی و شنوایی شناسی و خدمات توانبخشی تصویب شد.
آقای Antonio Paz Cordobés رئیس جامعه پزشکان گوش و حلق و بینی کوبا و رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان Hospital Nacional Hermanos Ameijeiras می گوید:
"ما د رکوبا غربالگری شنوایی را انجام می دهیم که بواسطه آن می توانیم ناشنوایی را در سنین پایین تشخیص دهیم. تحقیقات در این زمینه در استان ها آغاز شده و در این مرکز ملی ادامه پیدا می کند. ما روش های درمانی را در گروه های دارای متخصصان رشته های مختلف به بحث می گذاریم و مشخص می کنیم که آیا ایشان شاخصه لازم برای کاشت شنوایی را دارند یا خیر".
© Sputnik / Danay GallettiAntonio Paz Cordobés جراح و هماهنگ کننده برنامه ملی کاشت حلزون
Antonio Paz Cordobés جراح و هماهنگ کننده برنامه ملی کاشت حلزون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
Antonio Paz Cordobés جراح و هماهنگ کننده برنامه ملی کاشت حلزون
این کار شامل بیماران دارای پیش ایمپلنت - کودکانی که از پروتزهای دیجیتال قابل برنامه ریزی استفاده می کنند - می شود و با تشخیص کم شنوایی و صدور نتیجه، پس از ارزیابی توسط یک تیم چند رشته ای شامل روانشناس، متخصص بیهوشی، متخصص اطفال، چشم پزشک، فیزیولوژیست عصبی و دیگران.
سپس کودکان در درمان توانبخشی شرکت می‌کنند، جایی که در جستجوی پاسخی آگاهانه، رفتار شنیداری را آموزش می‌دهند، و خانواده در این فرآیند، کمک‌های تکنولوژیکی و نحوه مراقبت از این دستگاه‌ها، که به عنوان مبنای کاشت حلزون عمل می‌کنند، آموزش می‌بینند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала