پرداخت دستمزدهای کلان به روزنامه نگاران در آلمان و اتریش

© Fotolia / KentaurosВид на Рейхстаг в Берлине
Вид на Рейхстаг в Берлине  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
در طول پنج سال گذشته، 200 روزنامه‌نگار آلمانی تقریباً 1.5 میلیون یورو به عنوان پاداش برای انجام وظایف دولتی دریافت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، اخیراً در پاسخ به درخواست حزب سیاسی راست افراطی در آلمان در بوندستاگ، دولت فدرال آلمان داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد در طول پنج سال گذشته، 200 روزنامه‌نگار آلمانی تقریباً 1.5 میلیون یورو به عنوان پاداش برای انجام وظایف دولتی دریافت کرده‌اند.
همچنین مشخص شد که سرویس اطلاعات خارجی کشور به طور منظم هزینه های زیادی به خبرنگاران پرداخت می کند.
همانطور که کارین کنایسل، وزیر خارجه سابق اتریش به اسپوتنیک گفت، احزاب سیاسی و همچنین شرکت های دولتی با پول مالیات دهندگان، گزارش های دوستانه درباره شرکت ها و افراد را خریداری می کنند: زمانی که در سال 2017 به سمت وزیر منتخب شدم، بودجه میلیون دلاری به اصطلاح تبلیغات دولتی در وزارت خارجه را 80 درصد کاهش دادم که باعث ناراحتی دفاتر تحریریه خبری شد. در آن زمان به من گفتند که من را نابود می کنند.
کنایسل خاطرنشان کرد که درگیری که او تجربه کرد را می توان با رشوه دادن و از زیر دست مافیا فرار کردن مقایسه کرد: اگر نمی خواهید توسط رسانه ها نابود شوید، باید هزینه کنید، یعنی فساد را ادامه دهید. من بهای زیادی برای تخریب اخلاقی و اقتصادی پرداختم و مجبور شدم در پاییز 2020 اتریش را ترک کنم. در ابتدا رسانه ها من را به حیوان آزاری، مسمومیت و فساد متهم کردند، اما سپس به خیانت و جاسوسی متهم شدم.
کمپین بدنامی در رسانه ها سال هاست که متوقف نشده است. اگر بخواهیم این سوءاستفاده های گسترده در روزنامه نگاری به ویژه در کشورهای آلمانی زبان را تغییر دهیم، باید رابطه رسانه و سیاست را از نو سازماندهی کنیم، اما با کدام سیاستمداران و کدام روزنامه نگاران؟ اختلاف اجتناب ناپذیر خواهد بود. سپس، شاید، به جای ارتباطات کنترل شده سیاسی، چیزی شبیه به اطلاعات دوباره در رسانه ها ببینیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала