آیا سقوط بانک SVB منجر به مشکلات بانکی آمریکا می شود؟

© AP Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
بانک آمریکایی سیلیکون ولی (SVB) ورشکست شد.
به گزارش اسپوتنیک، هری کورولف، مدیر عامل Sovereign Wealth Management می گوید ورشکستگی بانک آمریکایی سیلیکون ولی (SVB) منجر به یک بحران سیستماتیک در سیستم مالی نخواهد شد.
طبق اعلام شرکت بیمه سپرده فدرال ،سازمان های تنظیم‌کننده‌ ایالت کالیفرنیا بانک سیلیکون ولی (SVB)، بزرگترین بانکی که از زمان آخرین بحران مالی در ایالات متحده ورشکسته شده است را تعطیل کرده‌اند.
شرکت بیمه سپرده فدرال، تمام سپرده های بیمه شده را از بانک سیلیکون ولی (SVB) به نهاد جداگانه ای که ایجاد کرده بود، بانک ملی بیمه سپرده سانتا کلارا منتقل کرد.
هری کورولف، مدیر عامل Sovereign Wealth Management به اسپوتنیک گفت: بسته شدن این بانک بعید است که باعث ایجاد یک بحران سیستماتیک شود، زیرا قانونگذاران برنامه ای برای مقابله با چنین شرایطی پس از سال 2008 دارند.
وی خاطرنشان کرد: با انتشار خبر تعطیلی این بانک، سهام جی پی مورگان در حال رشد بود و این بدان معناست که بازار مشکل را سیستمی نمی داند. کورولف خاطرنشان کرد که مشکلات این بانک به دلیل توصیه سرمایه گذاران خطرپذیر به استارتاپ های سیلیکون ولی برای برداشت وجوه از بانک است. این کارشناس گفت: حداقل در حال حاضر به نظر می رسد این مشکل مجزا است.
وی افزود که بانک سیلیکون ولی (SVB) ، پس از بانک Washington Mutual درطول بحران مالی به دومین ورشکسته بزرگ در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد. کورولف معتقد است که این یک مشکل سیستمی نیست، بلکه فقط یک تلاش هماهنگ برای خارج کردن بانکی است که با ارزهای دیجیتال سروکار دارد. تنظیم کننده ها، به گفته این کارشناس، در این شرایط به درستی عمل می کنند و احتمالاً انتظار داشتند که چه اتفاقی افتاده است.
بانک سیلیکون ولی (SVB)، متخصص در کار با استارتاپ های سیلیکون ولی است. در 8 مارس، این بانک فروش تقریباً تمام اوراق بهادار خود را اعلام کرد و متحمل ضرر 1.8 میلیارد دلاری پس از کسر مالیات شد.
تلاش برای افزایش سرمایه دو میلیارد دلاری در روز بعد با شکست مواجه شد. سهام بانک سیلیکون ولی (SVB) بیش از 60 درصد سقوط کرد و در 10 مارس، معاملات به طور کلی متوقف شد. در نتیجه، بخش بانکی ایالات متحده در 9 مارس 6.5 درصد و در 10 مارس 3.5 درصد سقوط کرد. پس از آن، بانک سیلیکون ولی (SVB) مشاورانی را برای بررسی امکان فروش استخدام کرد.
آخرین بحران مالی آمریکا در سال 2008 رخ داد. کاتالیزور فروپاشی بازار وام مسکن بود که در سال 2006 آغاز شد و منجر به فروپاشی پنجمین بانک سرمایه گذاری بزرگ آمریکا، Bear Steams، و همچنین دو موسسه مالی بزرگ، انجمن فدرال ملی وام مسکن (Fannie Mae) و شرکت وام مسکن فدرال خانه (فردی مک) شد.
در نتیجه، در سپتامبر 2008، Lehman Brothers، یکی از بانک‌های مهم ایالات متحده، اعلام ورشکستگی کرد. تاریخچه آن در آن زمان بیش از 150 سال بود و دارایی آن 639 میلیارد دلار برآورد شد. این ورشکستگی بزرگترین ورشکستگی در تاریخ آمریکا بود و باعث فروپاشی موسسات مالی نه تنها در ایالات متحده، بلکه در اروپا شد و بحران مالی در سراسر جهان گسترش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала