زاخارووا درباره ایده زلنسکی برای تغییر نام روسیه اظهار نظر کرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ایده ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین برای تغییر نام روسیه به "مسکوویا" ثابت می کند که در واقع تلاش می کنند تا اوکراین را "ضد روسیه" (آنتی روسیه) کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بتازگی نشریه اوکراینی Strana.ua با استناد به بیانیه ای در وب سایت دفتر زلنسکی گزارش داد که پیش از این، زلنسکی به دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین دستور داده تا احتمال تغییر نام روسیه به مسکوویا را "با دقت بررسی کندگ.
او در کانال تلگرامی خود نوشت: "پناهگاه نشین (زلنسکی) هر روز ادعای ما را ثابت می کند. این یک شاهد دیگر حاکی از تلاش برای تبدیل اوکراین به ضد روسیه است."
سربازان آمریکایی سوار تانک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
ورود نیروهای مسلح ناتو به اوکراین چه عاقبتی خواهد داشت؟
در ماه فوریه، طوماری برای تغییر نام روسیه در وب سایت زلنسکی 25000 رای لازم برای بررسی رسمی آن را به دست آورد. این طومار ماه نوامبر سال گذشته در این وبسایت گنجانده شده بود.
بوریس چرنیشوف، نایب رئیس دوما مجلس نمایندگان پارلمان روسیه این طومار را یک "جنون آمیز" خواند و گفت که با چنین ابتکاراتی فقط می توان با لبخند برخورد کرد و اولگ موروزوف، معاون دیگر دوما آن را تجلی "عقده حقارت یک کوتوله سیاسی" نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала