در آمریکا مکانیزم تحریم چین در صورت حمایت این کشور از روسیه در حوزه نظامی را پیشنهاد کردند

© AP Photo / Susan Walshتردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان
تردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان به همراه تعدادی از همکارانش، به کنگره آمریکا پیشنهاد کردند تا لایحه ای را بررسی کنند که در آن مکانیسمی برای اعمال تحریم ها علیه شهروندان چینی یا سازمان های مرتبط با حمایت نظامی از روسیه در شرایط درگیری در اوکراین در نظر گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، از متن این لایحه چنین برمی‌آید که در صورت اجرایی شدن آن ، رئیس‌جمهور آمریکا مجاز به اعمال تحریم‌های "علیه افراد اهل جمهوری خلق چین" خواهد بود.
رئیس جمهور آمریکا می تواند چنین اقداماتی را انجام دهد اگر فکر کند که در تاریخ تصویب یا پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، "شخصی از چین"، از جمله،"آگاهانه به روسیه کمک های مالی، مادی یا پشتیبانی فناوری که واقعاً توانایی دولت روسیه در انجام عملیات نظامی در اوکراین را تقویت کند، صادر، انتقال ه یا به نحوی دیگر ارائه کرده باشد
طرف آمریکایی در میان دلایل احتمالی برای اعمال تحریم‌ها علیه "افراد از جمهوری خلق چین"، کمک به روسیه در دستیابی به سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای، دستیابی به قابلیت‌های موشک بالستیک یا کروز، سلاح‌های متعارف پیشرفته، خدمات دفاعی یا اطلاعات دفاعی و غیره ذکر شده است.
ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
چین در رقابت برای "فناوری های جدید" از آمریکا پیشی گرفته است
توضیح داده می شود که تحریم ها شامل مسدود کردن اموال، ممنوعیت ورود افراد و لغو روادید موجود، ممنوعیت معاملات اموال، ممنوعیت دریافت وام از موسسات مالی آمریکایی و بین المللی و غیره خواهد شد
اصطلاح "شخص از جمهوری خلق چین" به معنای هر شهروند چین و هر سازمانی است که در حوزه قضایی این کشور تأسیس شده باشد. همچنین، این اصطلاح باید به عنوان دولت چین، حزب کمونیست این کشور و همچنین شرکت های دولتی درک شود.
سرگئی سوداکوف، کارشناس نظامی روس اظهار نظر کرد که در صورت تصویب لایحه ارائه شده توسط شیف، جمهوری خلق چین به شدت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.
پیش از این، مایکل مک کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که به گفته وی، چین در حال بررسی امکان تحویل پهپاد به روسیه است اما "کین گانگ" وزیر خارجه چین تاکید کرد که پکن به هیچ یک از طرف‌های درگیری در اوکراین سلاح نمی‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала