اعتراض باکو به پرواز یک هواپیمای نظامی ایرانی بر فراز مرز آذربایجان

© AP Photo / Aida Sultanova, Fileباکو پایتخت آذربایجان
باکو پایتخت آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
باکو به پرواز یک هواپیمای نظامی ایران بر فراز مرز آذربایجان به تهران اعتراض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان خبر داد که سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد و یادداشت اعتراضی در رابطه با پرواز یک هواپیمای نظامی ایرانی در نزدیکی مرز مشترک این دو کشور به وی ابلاغ گردید.
در بیانیه آمده است: ما قاطعانه طرف ایرانی را به دلیل چنین اقدام تحریک آمیزی محکوم می کنیم و از آنها می خواهیم توضیحات مناسب ارائه دهند و از این اقدامات تحریک آمیز در آینده خودداری کنند. سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در 11 مارس (20 اسفند 1401) به وزارت امور خارجه احضار شد و یادداشت اعتراضی مربوطه به وی ابلاغ گردید.
وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آذربایجان مشترکاً در رابطه با این اظهار نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: در 11 مارس 2023 (20 اسفند 1401)، یک فروند هواپیمای نظامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران از ساعت 09:44 (08:44 به وقت مسکو) تا ساعت 10:26 (09:26) به طور مداوم در امتداد مرز دولتی آذربایجان و ایران پرواز کرد. این هواپیما در فاصله 3 تا 5 کیلومتری از مرز دولتی بین دو کشور و در برخی موارد حتی بر فراز مرز دولتی پرواز کرد. نزدیک شدن هواپیمای نظامی ایران به مرزهای دولتی بین دو کشور و پرواز بر فراز خط مرزی، برخلاف رویه پذیرفته شده بین المللی است. نزدیک شدن هواپیماهای نظامی به مرزهای دولتی کشور همسایه یک تهدید محسوب می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала