اتحادیه اروپا در مورد از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان اظهار نظر کرد

© Fotolia / Grecaud Paulتصمیم کمیسیون اروپایی مبنی بر جا دادن آوارگان در سراسر اروپا موجب بروز اختلافات در اتحادیه اروپا شده است
تصمیم کمیسیون اروپایی مبنی بر جا دادن آوارگان در سراسر اروپا موجب بروز اختلافات در اتحادیه اروپا شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
اتحادیه اروپا از سرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی سرویس اقدام خارجی اروپا، روز شنبه، بیان کرد که اتحادیه اروپا تلاش های دیپلماتیکی را که منجر به از سرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران شد، مثبت ارزیابی کرد.
در بیانیه منتشر شده در بروکسل آمده است: اتحادیه اروپا از توافق اعلام شده درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند و منتظر اجرای آن است.
این سند تاکید می کند که از آنجایی که عربستان و ایران هر دو نقش محوری در تضمین امنیت منطقه ایفا می کنند، " از سرگیری روابط دوجانبه آنها می تواند به ثبات منطقه در کل کمک کند."
نماینده رسمی سرویس اقدام خارجی اروپا در بیانیه ای گفت: ارتقای صلح و ثبات و دستیابی به تنش زدایی در خاورمیانه از اولویت های کلیدی اتحادیه اروپا است.
پیشتر، گزارش شده بود که ایران و عربستان سعودی برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک و از سرگیری کار سفارت‌ها به توافق رسیده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала