کنگره از بایدن خواست تا اطلاعات در خصوص منشا ویروس کرونا را افشا کند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از روسیه هستند
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
مجلس نمایندگان از بایدن خواست تا اطلاعات مربوط به منشا ویروس کرونا را فاش کند.
به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا لایحه را به تصویب رساند که در آن از دولت جو بایدن خواسته شده است تا تمامی اطلاعات بدست آمده در خصوص منشا ویروس کرونا را فاش نماید - این امر را نتایج رای گیری در کنگره آمریکا نشان می دهد.
در هفته گذشته این سند را سنای آمریکا نیز به تصویب رسانده بود که اینکه این قانون جهت امضا به دفتر رئیس جمهور ارسال خواهد شد.
دانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
وزارت انرژی آمریکا، منشاء ویروس کرونا را "نشت آزمایشگاهی" خواند
کریستوفر ری رئیس اف بی ای در اوایل ماه مارس اعلام کرده بود که این نهاد معتقد است که گزینه احتمالی حاکی از منشا آزمایشگاهی ویروس کرونا، محتمل ترین گزیه می باشد و منشا احتمالی همه گیری- یک حادثه احتمالی در اوهان چین.
پیش از آن نیز روزنامه The Wall Street Journal به نقل از منابعی اعلام کرده بود که وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا به این جمع بندی رسیده است که نشت آزمایشگاهی ویروس، عامل آغاز همه گیری بوده است. به گفته منابع این روزنامه، این وزارتخانه جمع بندی های خود را به کاخ سفید و کنگره ارسال کرده است. در عین حال جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرده بود که در حال حاضر نکته مشخصی در خصوص مسئله منشا ویروس کرونا وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала