سخنگوی کرملین درباره وضعیت در گرجستان اظهار نظر کرد

© Sputnik / Stringerوضعیت در گرجستان
وضعیت در گرجستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران اعلام کرد دست کسی مجدانه در تلاش است تا عناصر ضد روسی را به اوضاع گرجستان اضافه کند و مسکو از نزدیک این تحریکات را زیر نظر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، روز 7 مارس، پارلمان گرجستان در اولین قرائت نسخه پیش نویس اول قانونعوامل خارجی را تصویب کرد. پس از آن تظاهرات گسترده ای در تفلیس آغاز شد که توسط پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متفرق شد. وزارت کشور گرجستان اعلام کرد، ۱۳۳ نفر در راهپیمایی های ۷ تا ۸ مارس بازداشت شدند. صبح روز پنج شنبه مسئولان اعلام کردند که این لایحه را از پارلمان پس می گیرند. روز جمعه، پارلمان گرجستان با اکثریت آرا در قرائت دوم به لایحه عوامل خارجی رای منفی داد.
چه کسی گرجستان را خرید کرده است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
تجمع کنندگان در تفلیس سنگ و بطری به سوی نیروهای ویژه پرتاب کردند + ویدئو
پسکوف گفت: "در عین حال، ما دست کسی را می بینیم ، که باز هم نمی توان آنرا دست نامرئی نامید و قابل مشاهده است، ما می بینیم که رئیس جمهور گرجستان از کجا پیام خطاب به مردم ایراد می کند، او از گرجستان برای زنان و مردان گرجی پیام نمی فرستد. او از آمریکا آنها را مورد خطاب قرار می دهد. دست قابل مشاهده کسی مجدانه در تلاش است تا عناصر ضد روسی را به اوضاع گرجستان اضافه کند".
وی تصریح کرد که مسکو می بیند که مقامات گرجستان چه تصمیماتی گرفته اند و این لایحه از بحث خارج شده است.
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه افزود: "بله، این خطر اقدامات تحریک آمیز را به همراه دارد. و ما این موضوع را با دقت زیاد و با نگرانی زیادی دنبال می کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала