رسانه: اروپا روزهای سختی در پیش دارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان شورای اروپا: ایران و عربستان برای تضعیف غرب از روسیه حمایت می کنند
کارشناسان شورای اروپا: ایران و عربستان برای تضعیف غرب از روسیه حمایت می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
اشتراک
پروجکت سیندیکیت: بحران انرژی اروپا حداقل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ادواردو کامپانلا، نویسنده نشریه آمریکایی پروجکت سیندیکیت بیان کرد که اروپا حداقل تا سال 2024 در وضعیت بحران انرژی باقی خواهد ماند که دلیل اصلی آن امتناع احتمالی عرضه هرگونه حامل انرژی از روسیه به اروپا است.
به گفته این تحلیلگر، تاکنون به دلیل زمستان نسبتا گرم موجود در اروپا که به کشورهای اروپایی امکان کاهش مصرف انرژی را می دهد، بحران به اندازه انتظارات شدید نبوده است. با این حال، خطر آشکار وخامت اوضاع وجود دارد که به صنایع منطقه از جمله صنایع شیمیایی، متالورژی و شیشه ضربه خواهد زد.
کامپانلا توضیح داد: اگرفرض کنیم که شرایط آب و هوایی به حالت عادی در زمستان آینده بازگردد، دولت های اروپایی باید هدف خود را کاهش ده درصدی مصرف نسبت به سال 2021 و با حداکثر مصرف 450 میلیارد متر مکعب قرار دهند. اگرچه سال گذشته اتحادیه اروپا یک هدف داوطلبانه 15 درصدی را تعیین کرد اما هدف ده درصدی بسیار واقعی تر است.
مولف تاکید کرد: در عین حال، نقش عرضه حامل های انرژی روسیه برای اقتصاد اروپا بسیار مهم است.
وی نتیجه گیری کرد: اگرچه نقش روسیه به عنوان تامین کننده گاز به اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما تا زمانی که تاسیسات جدید گاز مجدد ساخته نشود یا منابع انرژی جایگزین به بهره برداری نرسند، عرضه این کشور در تعادل عرضه و تقاضا در بازار اروپا مهم باقی خواهد ماند.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در ژانویه گفت که روسیه 80 درصد از عرضه گاز به اتحادیه اروپا را در 8 ماه سال گذشته کاهش داده است. به گفته وی، اروپا به ویژه با افزایش قابل توجه عرضه گاز مایع از ایالات متحده توانست حجم گاز روسیه را جایگزین کند. در پایان سال 2022، عرضه گاز مایع از ایالات متحده به میزان 2.4 برابر افزایش یافت و از 50 میلیون تن گذشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала