در چین، هدف واقعی انتشار تحقیقات جعلی جدید در رسانه ها در مورد نورد استریم را اعلام کردند

© REUTERS / Joshua Robertsساختمان کاپیتول در واشنگتن
ساختمان کاپیتول در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
اشتراک
نویسندگان روزنامه چینی "گلوبال تایمز" معتقدند واشنگتن از تئوری های جدید درباره منفجر کردن خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2 برای بی ثبات کردن عرصه خبر رسانی و منحرف کردن سوء ظن از خود استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد کاخ سفید در حال انجام یک بازی غیرصادقانه رسانه ای است و رسانه های آمریکایی منتشر کننده ادعای انفجار خطوط لوله توسط "گروه طرفدار اوکراین" را بمب های دودزا تشبیه می کند.
نویسندگان مقاله توضیح می‌دهند: "واشنگتن از این وضعیت آشفته لذت می‌برد و احتمالاً رسانه‌های آمریکایی را برای گل آلود کردن آب‌ و در عین حال تشدید مهار تحدان فراآتلانتیک خود بسیج خواهد کرد، پیش‌بینی می کند انجام تحقیقات در اینباره تحت نظارت سازمان ملل بعید باشد ".
در عین حال، کارشناسانی که با گلوبال تایمز مصاحبه کرده اند نیز موافق هستند که کل کمپین اطلاعاتی پیرامون نورد استریم فقط برای منحرف کردن توجه مخاطبان است.
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
لاوروف "تحقیقات" منتشره در رسانه های غربی درباره انفجار در خط لوله های نورد استریم را شرم آور نامید
لی هایدونگ، استاد انستیتوی روابط بین‌الملل در دانشگاه امور خارجه چین، گفت: "اگر ایالات متحده پشت این خرابکاری بوده باشد ، آمریکایی‌ها قطعاً با دقت برنامه‌ریزی کرده اند که چگونه شواهد را از بین ببرند یا پنهان کنند و آب را گل آلود کنند تا مردم را گمراه کنند".
روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کی‌یف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند. روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره درخصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала