افزایش حجم معاملات تجاری ایران و استان آستراخان

© Sputnik / Vitaliy Ankovکشتی ایرانی در یخ های آستراخان گرفتار شد
کشتی ایرانی در یخ های آستراخان گرفتار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
اشتراک
حجم معاملات تجاری ایران و استان آستراخان در سال 2022، به میزان 20 درصد افزایش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، مدیریت فرمانداری استان آستراخان خبر داد که معاملات تجاری ایران و استان آستراخان در سال گذشته به 2.8 میلیون تن رسید که نسبت به سال 2021، به میزان 20 درصد افزایش داشته است.
پیشتر، ایگور بابوشکین فرماندار استان با مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان دیداری کاری داشته است. طرفین در مورد سازماندهی حمل و نقل بار در امتداد کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و نوسازی تاسیسات بندری گفتگو کردند.
بابوشکین اظهار کرد: ایران شریک استراتژیک و نزدیکترین دوست استان آستراخان است.
در این پیام آمده است: در سال 2022، معاملات تجاری ایران و استان آستراخان به میزان 20 درصد افزایش یافت و به 2.8 میلیون تن رسید. صادرات و واردات محصولات افزایش یافته است. همکاری فعال برای توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب در حال انجام است.
استاندار آستراخان از مشارکت شخصی سرکنسول در ایجاد ارتباط با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تشکر کرد. در ژوئن سال گذشته، برنامه اقدامات توسعه همکاری 2022-2026 در آستراخان به امضا رسید. این سند به ویژه بر ایجاد تجارت متقابل، ایجاد یک مرکز لجستیک و یک پایانه یخچال در بندرمنطقه اقتصادی ویژه، تعامل در صنعت کشتی سازی، کشاورزی و توسعه حمل و نقل کالا متمرکز است.
بابوشکین همچنین به سرکنسول از کارهای لایروبی در کانال کشتیرانی ولگا-کاسپین که کشتی های ایرانی محموله های خود را از طریق آن حمل می کنند، اطلاع داد. تا پایان سال 2023، عمق این کانال به 4.5 متر می رسد که به انواع کشتی ها اجازه می دهد بدون مانع از آن عبور کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала