آمریکا: پکن به روابط خود با مسکو ضد واشنگتن ادامه خواهد داد

© Depositphotos.com / Ryzhovدر چین از کشوری نام بردند که قادر به "نابود کردن" روسیه است
در چین از کشوری نام بردند که قادر به نابود کردن روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
جامعه اطلاعاتی آمریکا خبر داد که پکن علی‌رغم درگیری در اوکراین به روابط دیپلماتیک، دفاعی و اقتصادی با مسکو ضد واشنگتن ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، پکن، علی‌رغم درگیری در اوکراین، به روابط دیپلماتیک، دفاعی و اقتصادی با مسکو ضد واشنگتن ادامه خواهد داد.
جامعه اطلاعاتی آمریکا امروز چهارشنبه گزارش سالانه خود که به ارزیابی تهدیدهای امنیتی پیش روی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازد را منتشر کرد. براساس این گزارش علیرغم واکنش چندین کشور به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، چین روابط دیپلماتیک، دفاعی، اقتصادی و فناوری خود را با روسیه حفظ خواهد کرد تا به تلاش های خود برای به چالش کشیدن ایالات متحده ادامه دهد.
وزارت خارجه چین در 24 فوریه 2023، بیانیه ای 12 ماده ای درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین صادر کرد. از جمله نکات اصلی نیاز به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها، از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین مسکو و کی یف، درخواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها است.
در اوایل این هفته، وزیر امور خارجه چین، چین گانگ، گفت که تلاش‌ها برای پیشبرد گفت‌وگوها در مورد بحران اوکراین مکرراً شکست خورده است، گویی "دستی نامرئی" درگیری را طولانی‌تر و تشدید می‌کند. مسکو اعلام کرد که آنها به همه ملاحظات پکن در مورد اوکراین توجه زیادی دارند، اما پیش نیازهای انتقال به یک مسیر صلح آمیز را نمی بینند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала