واکنش کرملین به "ادعاهای رسانه ای" در مورد انفجارهای نورداستریم

© Sputnik / Michael Klimentyevپسکوف : روسیه ارتباطات شراکتی با ایران دارد و به پیشرفت آن امیدوار است
پسکوف : روسیه ارتباطات شراکتی با ایران دارد و به پیشرفت آن امیدوار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه معتقد است، اخبار رسانه ها درباره انفجار در نورد استریم یک "اقدام هماهنگ رسانه ای" می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه "نیویورک تایمز" با استناد به اطلاعاتی روز سه شنبه گزارش داد که ممکن است برخی گروه های طرفدار رژیم کی یف در خرابکاری در خطوط لوله گاز نورداستریم دست داشته باشند. همچنین روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود نوشت که شواهد نشان دهنده حضور اوکراین در حمله به خطوط لوله نورداستریم می باشند.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارنظرها گفت:" بدیهی است که نویسندگان این اخبار در صدد منحرف کردن توجه جامعه جهانی هستند. این تنها یک "اقدام رسانه ای هماهنگ" تلقی می شود".
پسکوف از اینکه چگونه مقامات آمریکایی که رسانه ها به آنها اشاره می کنند، بدون تحقیق می توانند چیزی در مورد حملات به نورد استریم را تصور کنند، ابراز شگفتی کرد.
پسکوف خاطرنشان کرد که روسیه هنوز اجازه ندارد در تحقیقات شرکت کند:" همین چند روز پیش یادداشت هایی در این باره از دانمارکی ها و سوئدی ها دریافت کردیم".
او اضافه کرد:" این تنها موضوع عجیب این داستان نیست، در اینجا بوی یک جنایت فجیع به مشام می رسد. حداقل، کشورهای سهامدار نورداستریم ها و سازمان ملل باید خواستار تحقیق شفاف و فوری با مشارکت همه کسانی باشند که می‌توانند در این زمینه روشنگری کنند.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
رسانه: احتمال دست داشتن گروه های طرفدار کی یف در انفجارهای "نورد استریم"
در پایان سپتامبر، هر دو خط لوله گاز صادراتی روسیه که در امتداد دریای بالتیک کشیده شده بودند - نورد استریم و نورد استریم - 2 - در پی اقداماتی خرابکارانه منفجر شدند. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این انفجارها را "اقدام تروریستی بین المللی" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала