واکنش آمریکا به استقبال برزیل از ناوهای جنگی ایران

© AP Photo / Susan Walshکارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
کاخ سفید: استقبال برزیل از کشتی‌های جنگی ایران سیگنال اشتباهی است.
به کزارش اسپوتنیک، دولت آمریکا مدعی است که تصمیم برزیل برای اجازه ورود کشتی های جنگی ایران به بندر ریودوژانیرو "سیگنال اشتباهی" ارسال می کند.
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی معمولی گفت: "پذیرایی از کشتی های جنگی ایران سیگنال اشتباهی را ارسال می کند، [سیگنال] در جهت اشتباه است. وی در حالی که به درباره تصمیم برزیل اظهار نظر می کرد گفت که ما همیشه این را کاملاً روشن عنوان می‌کنیم."
نماینده رسمی رئیس جمهور آمریکا گفت: با این حال، همانطور که می دانید، برزیل یک کشور مستقل است و اجازه دارد تصمیمات خود را در مورد نحوه تعامل با [هر] کشور دیگری اتخاذ کند.
وی یادآور شد که دولت آمریکا قبلاً نام دو کشتی جنگی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود که مقامات برزیلی تصمیم گرفتند آن‌ها را بپذیرند. ژان پیر گفت: ما به کشورهای مربوطه اعلام کرده‌ایم که این کشتی‌ها حق ندارند در جایی پهلو بگیرند. در همان زمان، او مقامات تهران را به "سرکوب وحشیانه" اعتراضات شهروندان خود، "ارائه سلاح به روسیه" برای استفاده در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین، انجام فعالیت های تروریستی در خارج از کشور و نقض رژیم های منع اشاعه متهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала