رسانه: نیروهای ویژه بریتانیا بدنبال مهمات برای اوکراین در سراسر جهان هستند

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
نشریه اکسپرس به نقل از منابعی می نویسد، نیروهای ویژه بریتانیا، افسران اطلاعاتی و وزارت خارجه در حال جستجوی مهمات برای اوکراین در سراسر جهان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، نیویورک تایمز گزارش داده بود که وزارت دفاع بریتانیا یک گروه عملیاتی مخفی ایجاد کرده است که هدف آن به دست آوردن مهمات شوروی برای اوکراین است.
اکسپرس در گزارش خود می نویسد:" یک تیم درجه یک از سربازان نیروهای ویژه بریتانیا در یک مسابقه مخفیانه با زمان در پی پیدا کردن گلوله‌های توپخانه برای اوکراین هستند. تیمی متشکل از 12 سرباز سرویس هوایی ویژه، با اسکورت افسران اطلاعاتی و مقامات وزارت خارجه، کشورهایی را که به ذخیره‌سازی گلوله های هویتزر 122 میلی‌متری ساخت شوروی شناخته می‌شوند، زیر و رو می کنند".
به نوشته این روزنامه، در هفته های اخیر به دلیل کمبود شدید مهمات در میدان نبرد در اوکراین، نیروهای ویژه بریتانیا برای جستجوی مهمات فراخوانده شده اند.
خاطرنشان می شود که آنها وانمود می کنند که خریدار اسلحه هستند و "مقدار قابل توجهی پول نقد" حمل می کنند. انگلیسی ها همچنین دیدارهایی را با واسطه ها برای دریافت مهمات از بازار "سیاه" هماهنگ می کنند.
به نوشته این روزنامه، آنها از کشورهایی مانند آنگولا، مصر، اردن، قزاقستان و ویتنام دیدن کردند. حداقل یک محموله بزرگ سلاح اخیراً از یک کشور اروپایی ناشناس دریافت شده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала