بورل: نباید از حقیقت حملات تروریستی در نورد استریم ترسید

© Photo / IRNAجوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
بورل در زمینه درز اطلاعات در مورد حملات تروریستی درخطوط لوله نورد استریم اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا درز اطلاعات به رسانه ها در مورد حملات نورد استریم می تواند بر افکار عمومی در اروپا، در درجه اول در آلمان، در زمانی که اتحادیه اروپا فعالانه درگیر بسیج کمک نظامی به اوکراین است، تأثیر بگذارد، اظهار کرد: "از حقیقت نترسید."
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم پس از نشست غیررسمی سران وزارتخانه های دفاع اتحادیه اروپا که در آن افزایش کمک های نظامی اتحادیه اروپا را به اوکراین مورد بحث قرار دادند، گفت: در مورد نورد استریم، ما در مورد مسائل جدی صحبت می کنیم. اما هرگز نباید از حقیقت ترسید. من از حقیقت نمی ترسم... اما اکنون ما منحصراً در مورد یک فرض صحبت می کنیم. وضعیت دقیق آنچه اتفاق افتاده در تحقیقاتی که در سوئد، آلمان و دانمارک ادامه دارد، مشخص می گردد.
نیویورک تایمز پیشتر به اطلاعاتی اشاره کرد که بر اساس آن یک گروه خاص طرفدار اوکراین که برنامه های آنها لزوماً در کی یف مشخص نشده بود، پشت تخریب مسیر اصلی گاز روسیه به اروپا بوده است. روزنامه آلمانی زیت نیز به نوبه خود نوشت که آثار حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. تایمز همچنین می نویسد که سازمان های اطلاعات کشورهای غربی نام "حامی" احتمالی اوکراینی را که در خرابکاری نورد استریم سهیم بوده است، می دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала