رسانه: کاهش سطح حمایت در آمریکا و اتحادیه اروپا از کمک به اوکراین

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
اشتراک
بر اساس تحقیقات انجام شده و نظرسنجی ها، شهروندان ایالات متحده و اتحادیه اروپا کمتر از تلاش های کمک رسانی برای اوکراین حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج مطالعات انجام شده شرکت YouGov و نشریه "اکونومیست" در زمستان گذشته، در ایالات متحده، شکاف در حمایت از کمک به اوکراین در میان حامیان جمهوری خواهان و دموکرات ها در حال افزایش است، در حالی که سطح آن در بین حامیان هر دو حزب در حال کاهش است. اگر در آوریل گذشته 82 درصد از دموکرات ها و 67 درصد از جمهوری خواهان شرکت کننده در نظرسنجی معتقد بودند که ارسال کمک های مالی به اوکراین ایده خوبی است، اکنون تنها 75 درصد از دموکرات ها و 39 درصد از جمهوری خواهان این نظر را دارند.
این نشریه به داده هایی اشاره می کند که بر اساس آن ایده اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین در حال حاضر مورد تایید 31 درصد از دموکرات ها و 19 درصد از جمهوری خواهان می باشد. در این میان ارسال کمک های غذایی و پزشکی بیشترین حمایت را دارا است. (86 درصد در میان دموکرات ها و 78 درصد در میان جمهوری خواهان).
در عین حال، "با وجود نزدیکی و خطر" درگیری ها در اوکراین، حمایت از اعزام نیرو در میان پاسخ دهندگان اروپایی حتی کمتر از آمریکایی ها است. این آمار در دسامبر گذشته در بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا کمتر از 20 درصد بود.
این روزنامه گزارش می دهد که کاهش حمایت از کمک به اوکراین از جمعیت اروپا نیز در رابطه با اعمال تحریم ها علیه روسیه مشاهده می شود. اگر در بهمن ماه سال گذشته افزایش فشار تحریم ها با وجود افزایش هزینه های زندگی، با حمایت 45 درصدی انگلیسی ها همراه بود، در آذرماه این رقم به 35 درصد کاهش یافت. همچنین روند مشابهی در فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا نیز مشاهده می شود.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала