واکنش کاخ سفید به مسمومیت دانش آموزان در مدارس ایران

© AFP 2023 / OLIVIER DOULIERYПресс-секретарь Белого дома Карин Жан-Пьер
Пресс-секретарь Белого дома Карин Жан-Пьер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
کاخ سفید خواستار تحقیقات مستقل در مورد مسمومیت های اخیر در مدارس ایران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "کارین ژان پیر"، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت:" نیاز به انجام تحقیقات مستقل و معتبر است و مسئولین ایران باید پاسخگو باشند. اگر این مسمومیت ها مربوط به شرکت در اعتراضات باشد، این امر تحت اختیار هیئت مستقل حقیقت یاب سازمان ملل در ایران است."
نوامبر گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی ویژه در ژنو قطعنامه ای را برای ایجاد یک هیئت بین المللی برای بررسی نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات در ایران تصویب کرد. این سند که به طور فعال از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی حمایت می شد، به تصویب 25 هیئت از 47 هیئت عضو شورای حقوق بشر رسید، همچنین 6 کشور از جمله ارمنستان، چین و کوبا رای مخالف و 16 کشور به این سند رای ممتنع دادند.
جغرافیای مسمومیت دانش‌آموزان در ایران در چند ماه گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
داده نمایی
جغرافیای مسمومیت دانش‌آموزان در ایران در چند ماه گذشته + داده نمایی
در چند روز گذشته دانش آموزان مقطع متوسطه در مدارس نقاط مختلف ایران با مسمومیت های متعددی مواجه شدند. یکم بهمن ماه 20 دانش آموز دختر در استان لرستان با علائم مسمومیت در بیمارستان بستری شدند. بررسی ها نشان داد که سم عامل مسمومیت بوده است. در 8 بهمن ماه، 35 دانش آموز از یک دبیرستان واقع در پردیس در حومه تهران به بیمارستان منتقل شدند. 10 اسفندماه 105 کودک با علائم مشابه در شمال غرب استان اردبیل بستری شدند و مسمومیت چند دانش آموز در تهران نیز گزارش شد. ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه دستور تشکیل کارگروهی برای بررسی این حوادث را صادر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала