نامزد اپوزیسیون برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه معرفی شد + ویدئو

© AFP 2023 / Adem Altanاپوزیسیون ترکیه تعریف کرد که قلیچداراوغلو چگونه می تواند در انتخابات پیروز شود
اپوزیسیون  ترکیه تعریف کرد که قلیچداراوغلو چگونه می تواند در انتخابات پیروز شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
رهبر حزب جمهوری خواه خلق، تنها نامزد حزب مخالف ائتلاف خلق در انتخابات سراسری ترکیه که قرار است در 14 ماه مه برگزار شود، معرفی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نام "کمال قلیچداراوغلو" به عنوان نامزد اپوزیسیون توسط "تمل کارام الله اوغلو"، رئیس حزب شادی برای انتخابات ریاست چمهوری ترکیه اعلام شد. روز دوشنبه در مقر این حزب جلسه "میز شش نفره" (که کارشناسان و روزنامه نگاران در ترکیه جلسات بلوک اپوزیسیون را اینگونه می نامند) برگزار شد که در نتیجه نام نامزد مخالفان برای انتخابات آتی اعلام شد. انتظار می رفت که این اتحاد علنی شود.
شایان ذکر است که انتشار نام "قلیچداراوغلو" با مخالفت هایی در ائتلاف همراه بود. "مرال آکشنر"، رهبر "حزب خوب" پیشتر گفته بود که این اتحاد دیگر نشان دهنده منافع واقعی مردم نیست. این اختلافات به این دلیل به وجود آمد که پنج حزب، نامزدی قلیچدار اوغلو را مطرح کردند و "حزب خوب" قصد داشت در مورد نامزدی شهرداران استانبول و آنکارا بحث کند.
روز دوشنبه، مرال آکشنر، رهبر حزب خوب اپوزیسیون ترکیه، پس از دیدارهای طولانی با شهرداران استانبول و آنکارا، "اکرم امام اوغلو" و "منصور یاوش"، وارد نشست ائتلاف شش حزب مخالف شد. آکشنر پس از مذاکره با شهرداران، با خود قلیچداراوغلو برای حل و فصل اختلافات رو در رو گفتگو کرد. بر اساس گزارش ها، احزاب به اجماع رسیدند که در صورت انتخاب قلیچداراوغلو به عنوان رئیس جمهور، امام اوغلو و یاوش از اختیارات "معاونت رئیس جمهور" برخوردار خواهند بود.
کمال قلیچداراوغلو تا سال 1983 به عنوان متخصص حسابداری در یک شرکت فعالیت می کرد و سپس در همان سال به ریاست "اداره کل درآمد" در آنجا منصوب شد. او در حالی که به عنوان رئیس این اداره مشغول به کار بود، در همان موسسه به سمت "معاون مدیر کل" منصوب شد. سپس مدتی به عنوان دستیار قائم مقام در وزارت کار و حمایت اجتماعی مشغول به فعالیت شد. در سال 1999 به طور داوطلبانه از سمت مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی بازنشسته شد. مدتی در دانشگاه حاجی تپه تدریس کرد و به عنوان عضو هیئت مدیره بانک "Türkiye İş Bankası" نیز خدمت کرد.
در انتخابات 3 نوامبر 2002 وی به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه خلق از استانبول در 22 امین مجلس ملی بزرگ ترکیه (پارلمان) انتخاب شد. او به عنوان رئیس گروه حزب در مجلس فعالیت می کرد. سپس نامزدی خود را برای پست ریاست حزب معرفی کرد. در 22 مه 2010، در جلسه این حزب، او به عنوان رئیس حزب جمهوری خواه خلق انتخاب شد. وی در حال حاضر در این سمت مشغول به خدمت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала