فیلم ایرانی "پارالکس" برنده جایزه اصلی جشنواره فیلم "روح آتش" روسیه شد

Параллакс
Параллакс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
این جایزه توسط رئیس هیئت داوران این جشنواره بین المللی "پاول لونگین" به کارگردان این فیلم ایرانی اهدا شد
به گزارش اسپوتنیک، جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم "روح آتش" که در "خانتی مانسیسک" روسیه برگزار شد، به فیلم "پارالاکس" به کارگردانی شهرام ابراهیمی از ایران تعلق گرفت.
این جایزه روز دوشنبه توسط رئیس هیئت داوران این جشنواره بین المللی، "پاول لونگین"، به ابراهیمی اهدا شد.
این کارگردان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت:" می خواهم یاد کارگردان "سرگئی سولوویف" را گرامی بدارم. او یک جشنواره بزرگ ایجاد کرد که در آن ملیت های مختلف با هم متحد می شوند. شاید این همان چیزی است که اکنون به آن نیاز داریم. خیلی ممنون "خانتی مانسیسک". از حضور در اینجا و دریافت این جایزه عالی بسیار خوشحالم".
طبق داستان فیلم، "ماهرخ" قرار است در اولین فیلم خود بازی کند اما همسرش "کیوان" مخالف آن است. قبل از فیلمبرداری، در روز تولدش، این هنرپیشه مشتاق به شدت دچار سوختگی از ناحیه صورت می شود و شکی ندارد که شوهر حسودش باعث این اتفاق بوده است.
شهرام ابراهیمی متولد 1362 و بازیگر تئاتر است. پیش از این گزارش شده بود که امیر کوستوریسا، کارگردان صرب، نمی تواند به اختتامیه جشنواره فیلم روح آتش که رئیس آن است، بیاید. او چند روز مانده به شروع جشنواره پایش شکست و پس از آن مجبور به عمل جراحی شد.
جشنواره بین المللی فیلم "روح آتش" از سال 2002 با حمایت دولت منطقه ای در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود. در سال 2023، موضوع جشنواره "فرهنگ ملل کوچک" بود. هفت فیلم از روسیه، چین، ژاپن، فرانسه، ایران، هند و آرژانتین در برنامه رقابت های اولین نمایش های بین المللی شرکت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала