اردوغان: شمار قربانیان زلزله از مرز 46 هزار نفر گذشت

© AFP 2023 / Sameer Al-DoumyСпасатель проходит мимо частично разрушенных в результате землетрясений зданий в городе Антакья, Турция
Спасатель проходит мимо частично разрушенных в результате землетрясений зданий в городе Антакья, Турция - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، تعداد کشته شدگان زلزله های اخیر در ترکیه به بیش از 46 هزار نفر رسید.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روز دوشنبه در سخنرانی خود پس از جلسه دولت به خبرنگاران گفت: " 46104 نفر از شهروندان خود را در زلزله از دست داده ایم. از اولین زلزله در 15 بهمن، ما - دولت، همه ادارات - فوراً بسیج شدیم".
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به غیرقابل استفاده بودن حدود 230 هزار ساختمان در مناطق زلزله زده، افزود:" ویرانی ها به حدی بود که در ساعات اولیه اقدامات آواربرداری و کمک رسانی به مردم، آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت. اما ما در برابر این مشکلات تسلیم نشدیم و ظرف چند ساعت شدت کار را در همه سطوح افزایش داده و اولویت را به فعالیت‌های امدادی دادیم".
به گفته اردوغان، بیش از 3 میلیون نفر از مناطق زلزله زده به مناطق دیگر منتقل شده اند. بخشی از جمعیت در روستاها ساکن شدند. وی گفت: "مسئولان در نظر دارند مساحت شهرک های کانتینری را برای نیازمندان توسعه دهند و ظرف مدت دو ماه برای 100 هزار کانتینر دیگر شهرک بسازند تا سرپناهی موقت برای کسانی که خانه های خود را از دست داده اند، به وجود آید".
اردوغان قول داد که ظرف یک سال ساختمان های مسکونی را برای جمعیت مناطق آسیب دیده بازسازی کند.
زمین لرزه هایی به بزرگی 7.7 و 7.6 ریشتر 6 فوریه در استان قهرمان مراس در جنوب شرقی ترکیه رخ داد. این زمین لرزه ها و به دنبال آن هزاران پس لرزه در 10 استان جمهوری و کشورهای همسایه احساس شد که سوریه بیشترین آسیب را متحمل شد. بر اساس آمار وزارت بهداشت سوریه، بیش از 1.4 هزار نفر قربانی این بلای طبیعی در این کشور شدند. از آنجایی که مناطق تحت کنترل دمشق بیشترین آسیب را دیده اند، سازمان های غیردولتی بین المللی بر این باورند که تعداد کشته شدگان در این کشور بیشتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала